Sony Computer Entertainment Move Motion Controller Twin Pack Zwart Review

debom 28 december 2016, laatste update op 28 december 2016, 104 views

Sony Computer Entertainment Move Motion Controller Twin Pack Zwart

Vandaag heb ik deze set ps4 move controllers ontvangen. Wat ik hiervan zo snel kan zien zijn de controllers identiek aan de versie van de ps3. Ja. Sony heeft de moeite niet genomen om de USB aansluiting aan te passen naar wat er op de dual shock 4 controller zit.

Pluspunten

• Tracking werkt goed
  • Ideaal om te gebruiken samen met PSVR
  • Aangenaam verrast door de batterijduur

Minpunten

• Hetzefde als de move controller van de PS3

Ik gebruik de controller samen met de PSVR. De tracking in combinatie is voldoende tot goed. Alles ligt aan het omgevingslicht in hoeverre de tracking door de camera goed wordt gevolgd.

Jammer dat Sony totaal geen rekening heeft gehouden met het feit dat de dual shock 4 controller een micro USB Aansluiting heeft en de move controller een mini USB aansluiting heeft. Ze hadden op zijn minst de aansluiting mogen veranderen.

Ik heb het idee dat de move controller van de PS3 in een nieuwe doosje heeft gekregen met een PS4 logo een VR branding. Ook in het instructieboekje staat aangegeven dat je minimaal versie 3.70 van de PS3 software nodig hebt.

De prijs is in vergelijking met de "oude" PS3 move controller ongeveer hetzelfde gebleven. Enige verschil is dat er twee in een doosje zitten voor twee keer de prijs.

Over de batterij duur ben ik verrast. Na een 2 uur durende sessie waren had ik nog steeds geen afname in de bars van de controllers. Al heb ik internet ook andere verhalen heb gelezen. De batterij heeft maar 800mAh aan capaciteit.

UPDATE: Op de controller staat het volgende model nummer: CECH-ZCM1E. Laat dat nou hetzelfde modelnummer zijn als in de handleiding van de PS3 move controller.

Heb jij ook een Sony Computer Entertainment Move Motion Controller Twin Pack Zwart?