Sony Bravia KD-65XD8505 Zwart Review

unifan38 28 december 2016, laatste update op 18 mei 2017, 1.136 views

Sony Bravia KD-65XD8505 Zwart

Deze TV is top! De auto-HDR optie maakt het TV kijken nog meer een plezier. Heerlijke realistische kleuren die bij de concurrenten nog niet aanwezig is. Kan niet tippen met de Oled, maar er is ook een prijsverschil....

Pluspunten

• Android TV
  • HDR
  • 4K
  • Realistische Kleurweergave
  • Haarscherp beeld

Minpunten

• Auto HDR met ondertitels
  • Geluid

Inbrandgevoeligheid Score: 4
Heb deze TV bij de MediaMarkt zien staan, terwijl ik de intentie had om de Samsung UE55KS8000 te kopen. Dus als eerst had ik de intentie om een 55" te nemen maar uiteindelijk na bij vrienden geweest te zijn ben ik toch overtuigd dat een 65'' in mijn woonkamer beter zou staan.
Heb na veel kijken een keuze moeten maken tussen de Samsung UE65KS8000 en Sony 65XD8505. Een OLED was geen optie door de prijs. Moet eerlijk toegeven, dat als mijn budget dat toeliet, ik graag voor de OLED had gekozen alhoewel de Sony niet heel veel minder is dan OLED TV's (in de winkel).

Ondertussen heb ik de TV 6 maanden in huis. Ik kijk er vaak Netflix op, speel op mijn Playstation en af en toe digitale zenders (voetbal) en alles laat die heerlijk zien en lekker vlotjes ook. Na de laatste update van een week terug is de TV nog sneller geworden. Met de Live Football mode wordt een voetbalwedstrijd nog dynamischer en levendiger getoond.

Het geluid, tjah, er komt geluid uit bijna zonder bas. Tegenwoordig is het zo dat veel TV's geen goed geluid hebben (of je zit in een nog hoger prijsklasse). Een soundbar is dan echt nodig als je net zoveel belang hecht aan geluid als het scherm. Ik hecht er wel waarde aan want zo'n prachtige TV met haarscherp beeld heeft gewoon goed geluid nodig en dat is wat ik nu mis. Binnenkort maar eens een keuze maken welke soundbar ik wil hebben met soundbargeld (Vakantiegeld).

Sony staat bekend om zijn realistische beelden en nu ik deze in mijn beheer heb begrijp ik exact hoe fijn dat is als je een film/voetbal aan het kijken bent. In de winkel had ik dus de keuze tussen de samsung en deze Sony. Niet om Samsung te kraken (ik was weg van de 55") maar de 65" had minder scherpe beeld in de winkel en niet echt duidelijke helder beeld.

Auto-HDR. Dit werkt prima, alleen werkt het soms irritant als je op netflix ondertitel aan hebt staan en toevallig een donkere scene hebt waardoor je beeld het zwarte automatisch iets grijzer maakt wanneer je ondertitel aan hebt staan. Zonder ondertitel is het zwarte ook heel realistisch waar veel TV's problemen mee hebben heeft deze dat niet!

Heb jij ook een Sony Bravia KD-65XD8505 Zwart?

En nog tevreden?
Overweeg deze ook te kopen. :)
Ja, zeker! Wat een heerlijke en een vlotte TV is het!

BInnenkort ga ik een uitgebreidere versie van schrijven....