Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Bragi The Headphone (Zwart) Review

rvdlaar 28 december 2016, laatste update op 28 december 2016, 476 views

Bragi The Headphone (Zwart)

Ik heb deze oordopjes gekocht (voor de pre-order prijs, 120 euro) om te gebruiken i.c.m. de iPhone 7 Plus. Maar wordt ook gebruikt i.c.m. een iPad en Macbook Pro.

Pluspunten

• Accuduur is 6 uur
  • Goed bereik (6 meter ongeveer)
  • Goed geluid (vergelijkbaar met 50-70 euro in-ears)
  • Audio Transparency

Minpunten

• Carry case laad alleen op mits aangesloten via usb
  • Sweat proof, maar niet waterproof
  • Knopjes hadden groter gemogen
  • Gaan niet automatisch uit wanneer je de oordopjes in de carry case doet
  • Oplaadtijd is ongeveer 2 uur
  • Geen software updates! betekent dus ook geen verbeteringen voor bijv. de Audio Transparency functie
  • Geen batterij indicator op de carry case
  • Microfoon is niet goed genoeg om goed voice commands te geven (aan Siri bijv)

De keuze voor The Headphones is eenvoudig: de AirPods waren niet te koop en het alternatief, de 2x duurdere The Dash, las ik veel problemen over welke inmiddels opgelost zijn middels software update 2.2.
Daarnaast doordat ik gepre-ordered heb, heb ik maar 120 euro betaald voor The Headphone.

Ervaring tot nu toe

Comfort
Ik kan deze prima de hele dag dragen.
De oordopjes zijn lichtgewicht en met de juiste FitTips heb ik geen last na een uur.

Beetje jammer
In vergelijking met de AirPods (10 euro duurder) is het jammer dat:
1) De carry case, waarmee je de oordopjes oplaadt, geen charging case is. heeft dus geen ingebouwde batterij zoals de AirPods dental floss case wel heeft.
2) Je krijgt er alleen een (vrij kort) micro usb kabeltje bij, maar niet een usb oplaad stekkerblokje.
3) De Charger van The Dash (het duurdere model) is niet compatible met The Headphones. Dit is jammer, omdat ik deze wel had gekocht denk ik.
4) De knopjes zijn aan de kleine kant, je moet deze indrukken met je nagel.

The Headphone zijn goede truly wireless earphones, die voor mij twee irritante problemen oplossen: geen draadjes meer en het wisselen van mijn lightning naar 3,5mm adapter wanneer ik de oordopjes i.c.m. een ander apparaat dan mijn iPhone wil gebruiken is niet meer nodig.

De pre-order prijs die ik heb betaald was 120 euro (voor een beperkte tijd - inmiddels kosten ze 170 euro). Voor 120 euro is dit een zeer goede deal gebleken en ben ik er meer dan tevreden over en kan ik deze oordopjes aanraden. Echter, indien ik vandaag opnieuw de keuze zou maken voor een setje truly wireless earphones, zou het gaan tussen:

Apple AirPods (180 euro)
Bragi The Dash (299 euro)

Reden hiervoor is omdat de features die ik nu mis bij The Headphones, wel bij deze alternatieven zitten inbegrepen.

Heb jij ook een Bragi The Headphone (Zwart)?