Specificaties Android compatibel en 62g - Bekijk alle specificaties

Samsung Gear S3 Frontier Zwart (Zwart) Review

EnigmaNL 28 december 2016, laatste update op 5 januari 2017, 471 views

Samsung Gear S3 Frontier Zwart (Zwart)

Erg mooie smartwatch, duur maar goed uitgerust. Goed materiaal, mooi afgewerkt. Eenvoudig in gebruik door middel van de draaiende bezel. Tizen OS valt tegen qua app aanbod maar het is snel en stabiel. Het meegeleverde bandje valt tegen maar is eenvoudig te vervangen met een standaard 22mm horlogebandje.

Pluspunten

• Accuduur
  • Display
  • GPS
  • Draaiende bezel
  • Goed afgewerkt

Minpunten

• Dik
  • Hoge prijs
  • Tizen OS
  • S voice niet in het Nederlands
  • Bandje voelt goedkoop aan

Super mooi horloge met alle functies die je van een smart watch kunt verwachten. Mooi vormgegeven en goed afgewerkt. Hij is wel wat groot en dik maar dat vergeet je gauw genoeg als je hem gebruikt. Door het formaat is hij misschien minder geschikt voor vrouwen.

Het app aanbod op Tizen OS valt nog wat tegen maar dat kan alleen maar beter worden. Het beheren van apps en watch faces via de Gear app verloopt niet helemaal soepel. Het installeren kan soms even duren en af en toe gaat het wel eens fout. Tizen OS werkt op zich prima (stabiel en snel) maar uiteindelijk gaat het om de apps en daar missen nog een paar grote namen.

Er zijn veel gratis en betaalde watch faces beschikbaar en er zijn ook apps waarmee je zelf watch faces kunt ontwerpen. De standaard meegeleverde watch faces zijn wat mij betreft het mooiste en ze werken ook het beste.

Notificaties zijn goed merkbaar door de sterke trilfunctie van het horloge. Beltonen en meldingsgeluiden zijn ook goed hoorbaar. Bij het ontvangen van een notificatie kun je het bericht op het horloge aflezen en je kunt ook antwoorden, je kan er ook voor kiezen om de notificatie vanaf je horloge op de telefoon te laten openen waarna je via de telefoon kunt reageren, dit werkt over het algemeen erg goed. In de Gear app zit ook de mogelijkheid om de notificatie op je telefoon te openen door hem op te tillen maar deze is niet aanwezig op de Nexus 6P die ik gebruik.

Het navigeren en besturen van het horloge via de bezel werkt erg fijn en de bezel zelf voelt goed aan, lekker soepel met goed voelbare klikjes.

Hij gaat ongeveer 2 tot 3 dagen mee op een volle lading, afhankelijk van gebruik. Opladen gaat erg makkelijk met de meegeleverde draadloze lader.

De display is scherp en fel en door het Super Amoled scherm is zwart perfect zwart. Je kunt hem op always on zetten maar dat heeft wat mij betreft niet veel toegevoegde waarde terwijl het wel veel stroom kost.

Zelfs handsfree bellen gaat erg goed (in een niet al te luidruchtige omgeving). Bellers zijn goed te verstaan en je bent zelf ook goed te verstaan door de tegenpartij (en je hoeft niet met het horloge voor je mond te gaan zitten bellen).

GPS werkt ook goed, er is helaas geen Google Maps maar Here We Go werkt ook prima.

S Voice zou een leuke functie zijn als deze in het Nederlands beschikbaar zou zijn, helaas is deze op de Gear S3 niet in het Nederlands te krijgen.

Het meegeleverde bandje voelt een beetje goedkoop aan, gelukkig kan je het bandje vervangen met 22mm horlogebandjes dus er zijn enorm veel alternatieven te vinden. Ik had echter wel een beter bandje verwacht voor deze prijs.

Heb jij ook een Samsung Gear S3 Frontier Zwart (Zwart)?

Hoe zit het met WhatsApp notificaties? Komen die ook door op de S3?
Ja Whatsapp notificaties komen door en je kunt ze ook beantwoorden. Je kunt gebruik maken van snelle antwoorden of zelf een berichtje typen. Je kunt helaas de snelle antwoorden niet aanpassen voor Whatsapp (wel voor email en sms).

Wat nog ontbreekt is een native Tizen app voor Whatsapp, dan zou je ook oudere berichten kunnen bekijken en zelf een nieuw gesprek beginnen vanaf de Gear zelf, nu kun je enkel en alleen antwoorden.
Dankjewel. Voor mij is het het bnelangrijkste dat ik in elk geval een notificatie krijg.
Antwoorden kan dan snel via de telefoon.