Apple iPod, 40GB (FireWire 400 / USB 2.0) Review

jlrensen 4 juli 2006, laatste update op 4 juli 2006, 1.078 views

Apple iPod, 40GB (FireWire 400 / USB 2.0)

Pluspunten

• opslagcapasiteit
  • iTunes
  • bedieningsgemak (scrollwheel)

Minpunten

• batterijduur

Geluidskwaliteit Score: 4
iPod nu ruim een jaar geleden gekocht, en veel vaker gebruikt dan van tevoren gedacht

De opslagcapasiteit van 40 GB is goed genoeg, 20 was net te weinig geweest om alles op te zetten, maar met 40 heb ik voorlopig nog wat ruimte over.

Ook de combinatie met iTunes werkt perfect. Na een beetje configureren, laat ik iTunes nu mijn muziekmap geheel beheren: nieuwe CD's worden netjes naar MP3 formaat geript, en in een folder gezet als artiest\album\nn - songtitel.mp3. Uiteraard wordt die informatie zelf door iTues opgezocht. CD's die ik al eerder had geript stonden al in die volgorde, en als de tag;s goed staan, loopt dat prima.

Het clickwheel is voor bediening ideaal, zeker om door de lange lijst met artiesten heen te gaan, zonder je een RSI te klikken.

Klein minpuntje is de batterijduur. 8 uur is meestal lang genoeg voor een reis, maar dwingt je wel een lader mee te nemen als je bv een weekendje weg gaat.

• Sonnet PofFreq
  • Windows XP

Heb jij ook een Apple iPod, 40GB (FireWire 400 / USB 2.0)?

Heb je iPod 3e of 4e generatie? (4e is met clickwheel)
Ik had zelf 40Gb 3G en heb nu de 60Gb video. 60Gb is voor mij iets teveel, maar de batterijduur is met 20 uur meeeer dan zat, echt een superverbetering!