Microsoft Windows 7 Ultimate (UK Retail) Review

Onbekend 8 november 2009, laatste update op 12 april 2010, 930 views

Microsoft Windows 7 Ultimate (UK Retail)

Pluspunten

• Stabiel, en met een budget videokaart aardig vlot in gebruik ondanks de grafische interface.
  • Het oogt iets sneller dan Windows XP (ondanks dat het iets trager is), maar dat heeft te maken met gezichtsbedrog.

Minpunten

• Voor oudere hardware zijn de drivers niet meer meegeleverd. Het is wel mogelijk via het internet de drivers te laten zoeken, maar dat kost wel 5 minuten per driver.
  • Het is soms lastig iets in het configuratiescherm te vinden omdat iets ver weg is gestopt.

Gebruiksvriendelijkheid Score: 4
Systeemeisen Score: 3
Stabiliteit Score: 4
Als je Windows XP gewent bent en weinig ervaring hebt met Vista is het wel even wennen.
Mijn systeem krijgt van Windows 7 een score van 3,9 vanwege mijn budget videokaart ATI RADEON 3450 (256 MB) maar dat had ik ook wel verwacht.

Een nadeel is de ondersteuning van oudere hardware. Voor sommige apparaten worden gewoon geen nieuwe drivers meer gemaakt zoals de HP Deskjet 710C

Stabiliteit:
Ik heb totaal maar 1 vastloper gehad maar dat ligt aan mijn hardware denk ik, omdat ik het zelfde type vastloper ook heb gehad met Windows XP. Ik heb draai nu al ruim 2 weken ermee, en dus aardig stabiel met maar 1 vastloper.

Functionaliteit:
Veel functionaliteit beschikbaar, maar daarom heb ik ook voor Ultimate gekozen. Natuurlijk heb ik nog niet van alle functionaliteit gebruik gemaakt, maar het ziet er goed uit.

Prestaties:
Windows 7 is iets trager dan Windows XP, maar dankzij wat gezichtsbedrog (langzaam opkomen van het scherm) lijkt het sneller. Overigens heb ik nog niet alle software ge´nstalleerd die ik ook op mijn vorige Windows installatie had, dus in de komende maanden zal het waarschijnlijk wel trager worden.

Systeemeisen:
We weten al vˇˇr de aanschaf dat Windows 7 gewoon wat meer vereist van de hardware dan de vorige versies, maar op mijn PC werkt het gewoon vlot terwijl ik bij de aanschaf toch wel een wat heb bezuinigd op de hardware.

Gebruiksvriendelijkheid:
Het is even wennen maar ik vind de gebruiksvriendelijkheid niet echt verbetert of verslechterd. Bij sommige schermen mis ik wel wat functionaliteit, maar over het geheel gezien is het wel goed.

Installatiegemak:
De installatie verliep duidelijk en vlot. Bij mij herkende hij alle hardware (op een 1,5 jaar oud systeem) meteen dus daar had ik verder geen problemen mee. Ik heb Windows 7 op een aparte partitie staan en hij heeft er automatisch een dual boot van gemaakt met Windows XP.

Ondersteuning door fabrikant:
Ik heb geen contact gehad met Microsoft over Windows 7. Bij eventuele problemen kon ik op internet veel vinden. Vandaar geen mening.

Prijs:
De kwaliteit, prestaties en betrouwbaarheid zijn goed, maar ik gebruik (nog) weinig van de vele mogelijkheden. Hierdoor kan ik niet bepalen of de aanschafprijs te duur of te goedkoop was.

Heb jij ook een Microsoft Windows 7 Ultimate (UK Retail)?

Reviews door de redactie

dat gaat niet op helaas..
op oude systemen is W7 overduidelijk (en niet een beetje) sneller dan XP, en dat ligt echt niet meer aan gezichts bedrog (zoals jij het noemt)