Philips Senseo Twist (Grijs/Rood) Review

antonnob 20 december 2016, 209 views

Philips Senseo Twist (Grijs/Rood)

Goede betrouwbare degelijke machine. Voor zakelijk gebruik misschien te licht maar hij heeft het 18 maanden volgehouden in semi-continue gebruik, hier op de zaak.

Pluspunten

• Robuust
  • Zuinig met energie, schakelt uit na 15 min.
  • Goed product, niet voor continu gebruik schijnbaar :-)

Minpunten

• zuinig en daardoor niet standby, dus wachten.

Gekocht in juli 2015 voor de zaak, omdat deze een geïntegreerd Brita Maxtra waterontharder-cassette heeft.
Nauwelijks nog te ontkalken en het filter kunnen we oneindig regenereren met brijn (dat mogen we niet weten van Brita maar gaat als volgt: 660 gram vaatwasser-zout oplossen in 2 liter kokend water, aflaten koelen tot kamertemperatuur en één maal de gehele oplossing door laten lopen, daarna één keer spoelen met vers schoon helder kraanwater en het Brita-filter is als nieuw).

Nu (december 2016) duizenden kopjes verder is er een stukje plastic van de indrukwekkende zware roestvrijstalen klep afgebroken en sluit het deksel dus niet meer goed. Op de Philipssite is deze koffiezetter niet meer te krijgen, uit productie. Wel allerlei andere Senseo machines maar déze willen we en geen ander, want Philips heeft geen Brita ontkalkers meer in de Senseo machines.
Dus, ik ga de machine uit elkaar halen om te proberen het scharniertje te repareren, zó tevreden ben ik over deze koffiezetter. Voor een ander zou ik die moeite nooit doen, die gooi je gewoon bij het schroot.

Heb jij ook een Philips Senseo Twist (Grijs/Rood)?

Al koop je een senseo van goud,...die koffie pads ,...man man,...das niet te hachelen... :+
koop gewoon een bonen apparaat...10x lekkerder!