Specificaties 8 speed DVD-brander met USB 2.0 aansluiting - Bekijk alle specificaties

LG GP57EB40 Zwart Review

Mister E 19 december 2016, laatste update op 21 december 2016, 482 views

LG GP57EB40 Zwart

voor dat ene schijfje wat je zo af en toe nog eens wil gebruiken. Doet wat ie moet doen en voor de prijs kan je niet echt klagen.

Pluspunten

• Goedkoop
  • no nonsense, doet wat ie moet doen
  • simpel, makkelijk in gebruik

Minpunten

• vibraties
  • snoer is 40 cm lang ongeveer (ik vind dit te kort)
  • Mini USB, waarom niet Micro USB die iedereen gebruikt?
  • geluid

Media-compatibiliteit Score: 3
Leessnelheid Score: 3
Waarom de LG DVD RW 8x Slimline USB 2.0 Zwart?
Ik zocht eigenlijk gewoon een goedkope cd-rom speler aangezien ik nog muziek, films en games heb liggen op cd's. Daarom maar de goedkoopste uitgezocht aangezien ik hier geen dagelijks gebruik van ga maken.
Verpakking

De LG DVD RW 8x Slimline USB 2.0 Zwart is prima verpakt. Als je de doos opent komt eerst de USB kabel tevoorschijn. Daarna de goed verpakte optische drive zelf. Deze zit in plastic verpakt, met aan twee kanten een soort schuim om schokken te absorberen. verder zit ook de kabel en de gebruikshandleiding in plastic verpakt.

Features
De LG DVD RW 8x Slimline USB 2.0 Zwart zelf
De LG DVD RW 8x Slimline USB 2.0 Zwart heeft een pianolak waardoor je snel vingerafdrukken ziet (blijf er dan ook vanaf!). Dit is wel met een folie beschermd. Verder is deze zoals verwacht vrij compact. De drivebay aan de voorkant en de stekker aan de achterkant. De bijgeleverde kabel is USB naar mini USB. Deze is ongeveer 30-40 cm lang wat naar mijn mening aan de korte kant is.

In gebruik name
Ik heb hem echt net ontvangen en snel even een CD ge ripped. Ja het zal even duren. Je kunt ook geen SSD prestaties verwachten van een cd-rom drive. Je kunt hem goed horen maar het is geen lawaai. Hij overstemt wel de voledige computer als hij in gebruik is. Maar buiten gebruik maakt ie geen geluid. Ook viel mij op dat mijn hele tafel begon te trillen. Dat terwijl de drive bovenop mijn PC case staat.
Ik heb deze drive aangeschaft met de gedachte hem af en toe te gebruiken en daarvoor tellen de minpunten niet hard genoeg om het te laten. Je weet wat je kunt verwachten, het blijft een cd-rom drive en de snelheid blijft beperkt door de USB 2.0 maar dit weet je allemaal vooraf. Als je net als ik sporadisch een schijfje wil uitlezen of iets dergelijks is dit gewoon een prima aanrader.

Heb jij ook een LG GP57EB40 Zwart?

Je schrijf als minpunt "snoer is 40 cm lang ongeveer" maar je geef niet aan of je dat te lang of te kort vind. Naar mij idee kan zowel te lang zijn als te kort, afhankelijk hoe of waar je het bij gebruik.
goed punt, ik zal het meteen aanpassen :)