Microsoft LifeChat LX-3000 Review

rluitjes 16 december 2016, 110 views

Microsoft LifeChat LX-3000

De LifeChat in gebruik om te bellen via Lync. Hiervoor is hij uitstekend geschikt.

Pluspunten

• Stevig
  • Kraakvrije microfoon
  • Goede pasvorm
  • Perfect voor Lync
  • Lengte en dikte snoer

Minpunten

• Geringe frequentiebereik
  • Niet top voor muziek, games, films
  • Plaatsing bediening niet perfect

Features Score: 3
Ervaring
Gebruik deze headset, sinds enkele weken, om te bellen met collega's via Lync.
Kwaliteit apparaat zelf
Kwalitatief prima. Dik snoer, stevige afstandsbediening.
Geluidskwaliteit
Er komen geen lage en geen hoge tonen uit. Hierdoor minder geschikt voor muziek, games en films kijken.
Pasvorm
Past prima over mijn oren. Ook geschikt om langer te dragen.
Best compact en geen lomp ding.
Draagcomfort dan mijn goedkope Philips headphone.
Gebruikt met
Software: Lync, Windows 7 & Windows 8.1.
Hardware: Elitebook 8570p (via de USB-poort!)
Zwakke/verbeter punten
- De totale lengte van het snoer is 190cm dat is prima.
De bediening zit op 56cm vanaf de hoofdtelefoon. Ik had graag dat deze op 76cm zit. Als je nu aan een bureau zit ligt hij in je schoot of zoals bij mij (lang) op de hoogte van de tafel. Heb hem liever op tafel.
- De aansluiting tussen de band over het hoofd en de speakers zelf kraakt een beetje.
(Kunststof op kunststof). Heb daar zelf wat olie op aangebracht voor extra comfort.
Let op: Er loop vanzelfsprekend een dun snoertje van de band naar de speaker. Dus of heel voorzichtig uit elkaar halen of het oplossen zonder los te maken.
Prima voor Skype of Lync. Een aanrader!

Heb jij ook een Microsoft LifeChat LX-3000?