Specificaties Actie, Shooter-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Battlefield 1, PC (Windows) Review

misterTweakers 13 december 2016, laatste update op 14 december 2016, 1.756 views

Battlefield 1, PC (Windows)

Prachtig spel. Goede Graphics, leuke singleplayer, en een goede multiplayer.

Pluspunten

• Graphics
  • Gameplay
  • Prijs standaard editie
  • WW1

Minpunten

• Premium edities zijn nogal duur

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 3
Besturing Score: 4
Geluid Score: 5
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 4
Battlefield 1 is een spel dat gebaseerd is op de Eerste Wereldoorlog. Ik zeg wel gebaseerd, maar dat is wel met veel aanpassingen volgens veel mensen. Ooit nam PCGamer een interview af met een geschiedkundige. Uiteindelijk bleek dat de Eerste Wereldoorlog er toch wel wat anders uitzag dan wat Battlefield 1 zelf laat zien.

Singleplayer

'De singleplayer is misschien wat minder dan de multiplayer, maar het ziet er fantastisch uit.'

'You are not expected to survive.'

Zo begint het spel. Om aan te tonen hoe vreselijk die oorlog was. Vecht tot je er dood bij neervalt. En reken maar dat dat ook gebeurd in het spel, want je kogels zijn niet oneindig.

In de Singleplayer speel je niet met één soldaat, maar je speelt elke keer met iemand anders. Zelf vind ik dat wel leuker, omdat je dan veel meer kanten van de oorlog ziet. Je zit ene keer in een vliegtuig, de andere keer in een tank en daarna weer in een trein.

Kort maar krachtig

Eigenlijk valt er moeilijk wat aan het kopje toe te voegen. De singleplayer is kort, maar wel krachtig. Leuk om te spelen en ook leuke filmpjes tussendoor.

Verder zit je niet vast aan een missie. Heb je even zin in een andere missie? Dan klik je die gewoon aan. Dat zorgt voor een leuke afwisseling.

Multiplayer

Dit is wel het beste stuk van het spel. De multiplayer gamemode bestaat weer uit verschillende modes.

Conquest

De Conquest is zoals je hem misschien wel kent van eerdere Battlefield games. Er zijn verschillende punten in het veld die je moet veroveren. Vaak is het hier wel belangrijk dat je goed samenwerkt met je team. Nieuw is dat het team dat achterstaat bijvoorbeeld een trein als extra hulpmiddel krijgt.

Andere gamemodes

Andere gamemodes zijn bijvoorbeeld Domination, Rush en Team Deathmatch.

Verder heb je ook nog Operations. Dit is een gamemode die veel tijd kost, en je dus ook niet moet gaan spelen als je even een kwartiertje vrij heb. Met deze gamemode is het de bedoeling dat je in sectoren het verdedigende team verslaat. Zoals ik al zei, is dit echt een gamemode die veel tijd in beslag neemt en je dus ook even rustig voor moet gaan zitten.

War Pigeons is ook nieuw. Het is de bedoeling dat je de duif vind, die naar een locatie brengt en dan een boodschap door laten geven voor artilleriesteun.

Prijs-Kwaliteit

De standaard versie van de game kost 48 euro. Dat vind ik persoonlijk een uitstekende prijs als je ziet wat het spel je brengt en als je het vergelijkt met andere games, die soms zelfs nog een stuk duurder zijn. Daarom heb ik de prijs ook beoordeeld met een vier sterren.

Ik moet er wel bijzeggen dat er ook duurdere versies zijn die dan weer ver overprijsd zijn. Dan heb je wel weer wat extra mogelijkheden die je bij de standaard versie niet hebt.

Verder kosten de extra uitbreidingen (DLC's) ook extra geld. De eerste DLC zou rond de 15 dollar gaan kosten en dat vind ik belachelijk duur. Maar ja, zo steekt de gamewereld vaak in elkaar.

Zelf vind ik het een geweldige game, waar veel gamers op zaten te wachten. Het spel is kwalitatief gezien goed en komt voor een redelijke prijs. Er zit een korte, maar goede singleplayer in en de multiplayer vind ik helemaal om te genieten. Dus al met al, een geweldig spel voor de juiste prijs.

Heb je spelfoutjes gezien? Onjuiste of onvolledige informatie? Laat het me weten.

Heb jij ook een Battlefield 1, PC (Windows)?

Meer advertenties

Wat ik zelf vind is dat het levelen best wat tijd kost. Wil je een beetje leuke guns krijgen voor al je classes moet je toch wel wat uurtjes schieten. Dit is voor mij dan ook de enige incentive om te blijven spelen. De lootcrates zijn wat mij betreft niet boeiend. De skins op de guns vallen gewoon niet op. De medals zijn ook een simpele manier om je aan het spelen te houden en bieden weinig diepgang of rewards.

Het is dat ik met vrienden kan spelen in een squad, en zo een beetje over het veld kan hobbelen waar wij toch wel Operations het leukst vinden. Maar ik duik niet snel in mijn eentje de server in.

Wat mij betreft mogen de rewards beter zijn.

Qua gameplay is het een erg goede shooter. Op mijn GTX970 draait hij meer dan prima. Ik hoop dat nieuwe DLC de game nog wat beter kunnen maken.
Ik speel hem ook op de 970. Bij mij speelt hij ook meer dan prima.

Wat je zegt over het levelen, klopt wel. Dat gevoel kreeg ik direct al bij het eerste level. Met vrienden spelen is inderdaad wel leuk, en dan weet je meestal ook wat je aan elkaar hebt.

Grafisch ziet het spel er fantastisch uit. Persoonlijk vindt ik ook dat er veel is gelet op details, zoals dat wanneer je door de modder kruipt, je wapen ook onder de modder komt te zitten.
'
Ik weet nog niet zeker of ik zelf de DLC's ga kopen, want ik vindt het persoonlijk nog best prijzig. Ik dacht dat de eerste rond de 15 euro zou liggen.
Blijf het toch een lastige shooter vinden, hoopte dat met Hardcore het wat beter zou gaan, aangezien ik simpelweg teveel dood ging terwijl ik al secondes lang op mijn vijand aan het schieten was.

Maar de feel van BF4 heb ik nog niet. Moet nogsteeds "mijn" wapen vinden, en dan natuurlijk nog de routes een beetje leren kennen in de maps.

Ergens natuurlijk ook wel blij dat het zo'n learningcurve is, aangezien nog lang niet op het niveau zit wat ik gewend ben.
Ja, het speelt inderdaad heel anders. Misschien is het ook wel een kwestie van wennen :)
Persoonlijk vindt ik het nu wel gewoon prima spelen.
Probeer eens de MG15 van support of Mondragon Sniper van Medic, zijn echt fijne wapens.
Er is een groot verschil tussen BF4 en BF1, alhoewel ik met BF1 een veel hoger KD heb dan met BF4. Ik vermoed dat dit komt door de nieuwelingen op Battllefield.

De basis van BF1 is zeer goed, maar ik mis op Multiplayer gebied echt veel content. BF4 had bij release meer content en meer variatie in de mappen. Hopelijk komen er snel toevoegingen aan BF1.
Mondragon voor de Medic, van het weekend proberen. dank.

In BF4 kende ik alle hoekjes en gaatjes wel, rondjes rennen en weten waar de plekjes zijn waar je eigenlijk niet moet lopen ivm killzone/campers. dus dat is gewoon wennen/verkennen niets erg aan.
Wel veel dezelfde roulatie van maps merk ik wel, sommige heb ik misschien 1 of 2keer gespeeld.
can confirm: Mondragon Sniper voor de Medic class.
Ook:
Voor assault kan je gaan voor shotguns (model 10A), of SMG's. Heb gemerkt dat die laatste allemaal nogal weinig verschillen (behalve de Hellriegel, maar die is pas vrij bij level 10).
Voor Snipers: hangt van de map af, elk wapen heeft een verschillende sweetspot (kijken naar de stats in het loadout scherm), je kan astanden schatten door naar de objectives te mikken (afstand verschijnt eronder)
Voor Support: BAR1918, weinig kogels, maar zware impact, zeker op korte tot medium afstand.

Ik speel zelf altijd recon om te beginnen, geeft je tijd om de map rustig te scouten van wat grotere afstand en al eens te kijken welke routes je medespelers zoal nemen.
ik heb nog nooit 1 game van battlefield gespeeld meer dan 30 min. Gisteren BF1 gekocht, 34,67 euro. armer :(. Ik speelde vaak cs heel wat anders dan BF :)
Maar ik ben niet teleurgesteld, Grapic's heel erg mooi, heb ook gtx 970 op mijn Breedbeeld 29" ....ging ik het meer dan perfect.
half uurtje offline gespeeld.
2 mappen online gespeeld, had in 1 map 5 kills andere map 7. ging wel vaak dood.
Ik keek vaak om me heen om iets leuks te kunnen doen :D

Als ik het echt niks vond, had ik het direct verwijderd.

misterTweakers good review
Thnx ;)

Waarom vind je het niet leuk?
Oke, dan begreep ik je bericht verkeerd ;)
Mooi spel, speelt lekker soepel weg maar er zijn een aantal maps die echt ruk lopen vooral 'Amiens' en 'Ballroom Blitz' deze hebben enorme framedrops en zijn eigenlijk onspeelbaar en weet niet waardoor dit komt. Zijn er meer mensen met dit probleem? AMD FX-8350 / AsusGTX 780 3Gb / 8Gb ram.
Op wat voor framerates speelt hij normaal? en op welke instellingen?
Ik zocht net op het probleem, en ik zie dat meer mensen er last van hebben.

Misschien staan er wat mogelijke fixes op internet of YouTube ;)