Specificaties 92mm diameter met 25,4dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

be quiet! Pure Rock Slim Review

lllustrious 11 december 2016, laatste update op 11 december 2016, 516 views

be quiet! Pure Rock Slim

Prima koeler voor een lage prijs met makkelijke montage en goede temperaturen.

Pluspunten

• Koeling
  • Grootte
  • Geluid
  • Montage moederbord
  • Thermal paste

Minpunten

• Montage fan

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 4
Deze processorkoeler gekocht om een pricewatch: Intel Core i5-6600 Boxed te koelen in een pricewatch: Cooler Master Silencio 352. Ik ben zeer tevreden met deze koeler!

De montage van de koeler zelf was zeer gemakkelijk met een kliksysteem wat te vergelijken is met een stock-koeler van Intel. Het monteren van de fan op het koelblok zorgde bij mij even voor wat verwarring, omdat niet heel duidelijk beschreven stond hoe dat moest gebeuren, maar zorgde verder niet voor problemen. De thermal paste was al aanwezig, dus daar hoefde ik niet naar om te kijken, ideaal.

Door de grootte past deze koeler in vrijwel elke behuizing, maar dit zorgt er niet voor dat er minder wordt gekoeld. Idle is de processor zo'n 30c en onder load blijft deze onder een acceptabele 70c, met enkel twee meegeleverde case-fans. Ik stoor mij niet aan de geluidsproductie, maar de koeler is, naar verwachting, te horen bij hogere rpm.

De prijs maakt het af voor deze processorkoeler. Voor weinig krijg je toch een prima product!

Heb jij ook een be quiet! Pure Rock Slim?