Specificaties Range Extender, WiFi max. 300Mbps - Bekijk alle specificaties

AVM FRITZ! WLAN Repeater 310 Review

jbouwh 10 december 2016, 191 views

AVM FRITZ! WLAN Repeater 310

Een prima repeater, hoewel je wel alleen de 2,4 GHz band kunt gebruiken. Werkt vooral goed samen icm met een Fritz!Box omdat de instellingen over genomen kunnen worden.

Pluspunten

• Gemakkelijk te plaatsen
  • Vemogen instelbaar
  • Gastnetwerk van Fritz!Box wordt ook verstekt

Minpunten

• Alleen 2,4 GHz band

Features Score: 4
Kwaliteit Score: 4
Ik heb deze repeater nu langere tijd in gebruik gehad, alleen is door de drukke 2,4 GHz band deze repeater minder effectief geworden. In eerste instantie heb ik de repeater buiten gebruik gesteld en de Nieuw Fritz!WLAN Repeater 1750E ingezet (Bekabeld aangesloten via een LAN Brug, ze andere review). Voor de optimalisatie had ik WLAN op mijn Fritzbox uitgezet, maar dan zijn de instellingen voor het gastnetwerk niet meer zichtbaar. Nu heb ik WLAN op de Fritzbox weer in geschakels maar de 2,4 GHZ kanalen op de 1750E's uitgeschakeld. De 310 heb ik weer als 2,4 Ghz repeater in gebruik genomen en versterkt nu de WiFi richting de tuin. Door dat de 1750E's dichter bij de plekken zitten waar het het meeste ben pakt de apparatuur ook eerder de 5 GHz band. De 310 doet het prima op een wat grotere afstand ook icm 5GHz repeaters.

De conclusie als jaren tevreden en nog steeds in gebruik.

Er is één puntje wat wel een probleem kan zijn met repeaters. Als je verhuisd met je mobiele apparaat van het bereik van de ene naar de andere repeater, dan kan het wel eens zijn dat de verbinding even niet helemaal optimaal is (mijn ervaring met Android). Daar heb ik met de 1750E's die via bekabeld LAN werken geen last mee.
Ik moest zoms de WLAN verbinding even verbreken en daarna opnieuw maken om de connectie te herstellen. Ik heb me altijd afgevraagd of dit een probleem van Android is of een gevolg van het gebruik van repeaters. Het is uiteraard ook goed mogelijk dat dat inteferentie van de buren de oorzaak is. Dat is er gauw wanneer je in een rijtjeshuis woont

Heb jij ook een AVM FRITZ! WLAN Repeater 310?