Arctic Cooling ATi Silencer 5 ARC-ATI-5 (Rev. 2) Review

hoeretoeter 23 oktober 2005, 518 views

Arctic Cooling ATi Silencer 5 ARC-ATI-5 (Rev. 2)

Pluspunten

• 30 graden verschil op cpu socket. (uitmuntende performance)
  • overclocken ipv artifacts op stock speeds.
  • kast temperatuur daalt significant
  • koelt ook het geheugen
  • zeer stil zowel op temp controlled als 100% onhoorbaar.
  • mayor patsfactor zo'n enorm blok in je kast.
  • simpele installatie
  • zeer goedkoop

Minpunten

• meegeleverde pasta zeer goed maar lastig smeerbaar
  • erg groot dus kan in de knoop komen met mobo
  • voedingconnector lastiger te bereiken
  • blokkeert pci slot

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Laatst een asus x800 xt pe (AGP) kaart gekocht in de nog warme nadagen van de zomer. De koeler hield mijn videokaart op ongeveer 80 graden full load tijdens temperatuur controle stand.
dit vond ik persoonlijk wat hoog en ook liepen de testen af en toe met artifacts. Deze koeler gekocht en geinstalleerd.
Als eerste viel me op hoe monsterlijk groot dit ding is, echt indrukwekkend.
Bij de installatie komt een pasta MX-1 maar dit vond ik niet fijn smeerbaar. Prestaties zijn bijna gelijk aan AS5 dus ik heb AS gebruikt ipv MX-1. (-1 installatiegemak)
Bij het inzetten in de computer kwam ik tegen het probleempje dat de koeler groter is dan de kaart dus het insteken van de voedingconnector is wat lastiger. Ook moet je best veel ruimte dr voor hebben kwam wel beetje in de knoop met me serial ata aansluiting op me mobo, maar t ging net. (-1 compatibiliteit)
De videokaart draait nu op 50 graden full load op 43 % fansnelheid. Dit is 30 (!!!!!!!!!!!!) graden lager als mijn stock koeler.
De koeler is echt compleet onhoorbaar al hang je je oor dr bijna in bij deze stand.
Ik geloofde zelfs niet dat de koeler sneller ging draaien als ik em op 100 % zette want er is tussen 43 % en 100 % bijna niets hoorbaar.
De gehele case temperatuur is ook 5 graden gezakt sinds de installatie. En ik kan de kaart nu overclocken naar 565/575 ipv stock 520/560.
Deze koeler is echt super waarde voor zn geld!! 19 euro is echt heel goedkoop, echte aanrader.

Heb jij ook een Arctic Cooling ATi Silencer 5 ARC-ATI-5 (Rev. 2)?