Specificaties On-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser HD 202 II (Zwart) Review

Martin0 5 oktober 2010, 1.720 views

Sennheiser HD 202 II (Zwart)

Pluspunten

• 3 meter kabel
  • Wikkelklosje voor kabel

Minpunten

• Draad snel van wikkelklosje af
  • Geen volumeregeling
  • Geen microfoon

Gebruikersgemak + Opties:

De Sennheiser HD 202 is een Gebruikersvriendelijk, Hij is erg makkelijk om te gebruiken.
Er zit weinig ingewikkelds op, sterker nog het is Plug & Play en er zitten vrijwel geen opties op, gewoon inpluggen en gaan.
De volgende optie mis ik wel op dit model, een volumeregel schuif zou handig zijn geweest.
Hij is verstelbaar in 12 standen per kant( 12 rechts en 12 links), hierdoor is hij door iedereen te gebruiken, dit vind ik persoonlijk een goede zet van Sennheiser.

Comfort:

De Sennheiser HD 202 is een redelijk confortabele Headphone, ik gebruik hem nu meer dan een jaar, en hij blijft redelijk lekker zitten, de opvulling is boven op het hoofd redelijk zacht en de opvulling aan de oren zitten goed en sluiten de omgeving goed af.

Geluidskwaliteit:

De Sennheiser staat bekend om hun goede kwaliteit, ook bij dit model is het geluid om over te spreken.
Ik hou van voorbeelden: Metallica - Enter sandman, Ik kan de instrumenten goed uit elkaar houden en de stem is ook duidelijk te horen, verder is er weinig last van "ruis".

Bouwkwaliteit:

De bouwkwaliteit is goed, het is een robuste headphone, ik heb hem vaak genoeg laten vallen en hij heeft ook vaak zat klem gezeten in mijn tas, hij is nooit beschadig geweest(behalve krasjes en gebruikerssporen).
Hier ben ik erg over te spreken

Design:

Het design is simpel en makkelijk, hierdoor is het een goede headphone voor de "dummy's" in de Computerwereld, mijn mening is dat het wel iets meer opties hadden kunnen toevoegen en wat meer tijd erin te steken om het iets boeiender te maken.

Eigen Ervaringen:

Ik gebruik de Sennheiser nu meer dan een jaar, heb van alles geprobeert om de headphone te testen, valtesten, druk testen, deze heeft het allemaal overleefd, geluid doet het ook nog goed.
Ik ben zeer te spreken over deze headphone.
Mijn eerste verwachtingen van de headphone waren, Flut headphone voor maar 30,- maar dit was niet waar tot mijn verbazing.

Persoonlijke mening:

De Sennheiser HD 202: een prima Headphone voor een mooi prijsje, simpel in gebruik, weinig onderhoud aan.

Heb jij ook een Sennheiser HD 202 II (Zwart)?

Heb hem zelf ook en ben er zeer tevreden mee. Ik heb niet hetzelfde probleem dat ik instrumenten in muziek niet hoor of zo, ik vind hem wel comfortabel zelfs nu nog, naar al die tijd.
Heb hem zelf ook en ben er zeer tevreden mee. Ik heb niet hetzelfde probleem dat ik instrumenten in muziek niet hoor of zo, ik vind hem wel comfortabel zelfs nu nog, na al die tijd.

Ik heb hem nu een jaartje, ik ben er wel tevreden over aangezien de prijs kwaliteitrelatie, maar ik heb laatst een skullcandy hesh gekocht en deze is gewoon een stuk beter, in alle opzichten (behalve prijs dan).
Tja voor kwaliteit betaal je uiteraard, nou moet ik wel zeggen dat deze 4 jaar geleden ook 50 euro was. Maarja de kwaliteit van producten wordt ook steeds beter dus vindt ik het niet echt een goede vergelijking als je nagaat dat die skullcandy 3 jaar terug 350 euro kostte.
Wel erg kort door de bocht als het om de kwaliteit gaat.

De bouwkwaliteit is zeker wel goed.. ik mishandel deze koptelefoon al enkele jaren en nog steeds is hij heel en hij heeft echt al veel mee moeten maken. Daarbij is hij heel eenvoudig open te schroeven dus mocht er iets stuk gaan is hij makkelijk te maken.

Geluidskwaliteit kan ik wel inkomen, maar je moet het ook zien tegenover de prijs. Heb dit ook vergeleken met andere koptelefoons in deze klasse. Mijn audioset thuis geeft ook een veel beter geluid dan deze koptelefoon, maar er zit dan ook een prijsverschil in van bijna 2000 euro..

Je zou je mening meer kunnen onderbouwen met vergelijkingen dan je subjective mening uiten.
wat dingen aangepast!
Ik gebruik het nu al 3 jaar achter elkaar de Bass die erin zit is zoo heerlijk en het zit zeker wel goed alleen je krijgt te vaak kabelbreuk met dit ding. Ook als je er voorzichtig mee omgaat en daarom ben ik voor een alternatieve keuze gegaan de MDR-XB300 van Sony :)