Corsair HD120 RGB LED (3 stuks met PWM-controller), 120mm Review

KevinSetz 8 december 2016, 646 views

Corsair HD120 RGB LED (3 stuks met PWM-controller), 120mm

Mooie uitziende fans maar je moet ze zelf leuk maken!

Pluspunten

• Zeer stil door PWM
  • Robuust
  • Rubbers voor trillingen tegen tegaan
  • RGB functies

Minpunten

• Veel draaden (per fan 2 + 2 van de controller wat totaal 8 draden zit.
  • RGB Brightnes is veel te hoog
  • Niet software regelbaar

Geluid (min) Score: 4
Geluid (max) Score: 2
Luchtverplaatsing (min) Score: 5
Luchtverplaatsing (max) Score: 5
Corsair HD120 RGB

Zo als je al waarschijnlijk had gelezen in de beoordeling vindt ik de rgb functie een klein beetje waardeloos. Ik Irriteer mij er aan dat ik de fans van kleur moet wisselen via een controller die bij mij op de achterkant van de behuizing is gemonteerd. Ik wil dit via software regelen en dat ik de brightnes kan in stellen.

Wat gaan we doen?

- Alle fans voorzien van een normale RGB Stekker
- Proberen om via mijn moederbord (Asus Rampage Formula VIII) aan te sturen
- Of de Aquacomputer farbwerk controller

Waarschijnlijk ga ik alles aansturen via de farbwerk omdat ik daar 4 RGB headers op heb

Update

Dit wordt vervolgd en met foto's er bij (begin januari )

Heb jij ook een Corsair HD120 RGB LED (3 stuks met PWM-controller), 120mm?

Gaan de fans wel automatisch aan als je je pc opstart
Gaan de fans wel automatisch aan als je je pc opstart
Ja. Als dit niet zo is, moet je in het BIOS of de software van je moederbord kijken of ze goed zijn aangesloten / ingesteld. Meestal gaan ze automatisch aan.
Komt er nog een vervolg? :)
Met de lightning node pro kun je ze wel via software regelen geloof ik...
Inderdaad, met de commander pro kan dat ook.
Heb ze inmiddels vervangen voor de thermaltake en die zijn mooier qua leds en net zo stil.