Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Beyerdynamic DT 770 PRO 32 Ohm (Grijs, Zwart) Review

donmartinoz 7 december 2016, 487 views

Beyerdynamic DT 770 PRO 32 Ohm (Grijs, Zwart)

Het is een zeer goede koptelefoon met geweldig geluid en een perfecte draagcomfort. Door zijn noise isolation is hij ook uitermate geschikt in kantoorruimtes of openbare ruimtes. Al met al is dit een koptelefoon met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Geweldig geluid
  • Omgevingsgeluid wordt prima gedempt
  • Perfect draagcomfort

Minpunten

• Had iets compacter gemogen

Ik was op zoek naar een koptelefoon voor in de kantoortuin. Deze moest dus de geluidsomgeving dempen zodat ik rustig kan werken. Na heel wat koptelefoons te hebben uitgeprobeerd bevalt de Beyerdynamic mij het beste.

Als eerste koptelefoon heb ik de Bose Quitecomfort 35 besteld omdat deze bijna overal als beste koptelefoon te boek staat. Deze koptelefoon heeft active noise cancelling waardoor het omgevingsgeluid actief wordt gereduceerd. Dit werkte zo goed dat ik snel hoofdpijn kreeg van de absolute stilte, hierdoor heb ik hem terug gestuurd.
Toen heb ik gekozen voor de Momentum Wireless van Sennheiser. Deze heeft ook active noise cancelling alleen in een stuk mindere mate als de Bose. Hiervan kreeg ik geen hoofdpijn maar door de kleine oorschelpen zat hij niet fijn op mijn hoofd/oren. Ook deze is het daarom niet geworden.

Ik had al een aantal goede dingen over de Beyerdynamic gehoord dus ik besloot deze te bestellen. Deze heeft Noise Isolation wat inhoud dat de koptelefoon een gesloten klankkast heeft waardoor omgevingsgeluiden passief worden tegengehouden.
Bij het opzetten van de Beyerdynamic was ik meteen zeer tevreden over het draagcomfort. Ook na een hele werkdag muziek luisteren zit hij nog steeds heel goed. Ook de Noise Isolation werkt goed, de meeste omgevingsgeluiden zijn al bij laag volume niet meer hoorbaar. Als mensen dicht bij je praten of als er harde geluiden zijn is dit wel enigszins hoorbaar maar dit is eigenlijk wel prettig.
Het design van de koptelefoon is mooi alleen had hij van mij iets compacter gemogen. Het gebruiksgemak is zeer goed want het is gewoon plug en play door middel van een kabel van 1.6m. De lengte van deze kabel is net iets langer als de gemiddelde kabel maar dit vind ik bij gebruik op het kantoor juist prettig, je hebt namelijk nog veel bewegingsvrijheid.
De geluidskwaliteit van de Beyerdynamic is geweldig, ik kan hem vergelijken met 2 high end koptelefoons van rond de ‚‚400 euro. Deze 2 high end koptelefoons komen bij lange na niet in de buurt van de Beyerdynamic qua geluidskwaliteit. Omdat het een studiokoptelefoon is, is zijn bereik heel groot waardoor je letterlijk dingen hoort die je eerst niet hoorde. Ook klinkt het geluid een stuk natuurlijker dan koptelefoons met Active Noise Cancelling. Het bassniveau is voor mij perfect, op kantoor wil ik rustige muziek luisteren om te kunnen concentreren. Ook house muziek met bass komt goed tot zijn recht. Als u richting de bassrijke tonen gaat (hardcore, hardstyle) dan zal deze koptelefoon bass te kort komen.

Bij het kopen van deze koptelefoon moet u letten op het model wat u koopt, ik heb de 32 ohms versie. Deze is speciaal ontworpen voor apparaten met een minder output vermogen, denk hierbij aan u telefoon en laptop. Mocht u gebruik maken van een versterker, een goede home cinema zet of zelfs studiokwaliteit apparatuur dan zijn er nog 80 en 250 ohms versies te verkrijgen.

Ik ben zeer tevreden met deze koptelefoon en ik kan hem zeker aanbevelen!

Heb jij ook een Beyerdynamic DT 770 PRO 32 Ohm (Grijs, Zwart)?

Eindelijk eens een review door iemand die ook de Bose Quietcomfort 35 en de Sennheiser Momentum Wireless heeft beluisterd! Dit geeft goed aan hoe de klankkwaliteit van de active noice cancellation hoofdtelefoons ten opzichte van een passieve noice cancellation hoofdtelefoon (Gesloten hooftelefoon) is. Bedankt daarvoor.
Heb zelf de 80Ohm en die werkt heerlijk (onversterkt) met mijn nexus5(en nu 5x) en macbook pro.
Enige nadeel van deze koptelefoon is clamping en ik vind hem niet geschikt voor gaming.
De clamping zorgt bij mij na een uur of 2 a 3 wel voor discomfort. (dit is veel beter dan met andere headset maar nog niet perfect zeg maar)
De schelpen an sich en de bekleding zijn beter dan alles wat ik ooit op mijn hoofd heb gezet.
De non-Pro schijnt een andere beugel te hebben die niet clampt (de pro's zijn eigelijk voor muzieken en dan beweeg je wat meer ;))

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 7 december 2016 14:55]

Ik heb de 16 OHM limited edition sinds gister binnen. Fantastisch ding, hard geluid... maar vooral detail, dat is belangrijk. Je geniet al enorm van het muziek op een laag volume.

Was een flitsdeal bij Amazon.de voor 100 EU DT 770 Pro 16 ohm limited edition.

[Reactie gewijzigd door FreakerTweaker op 7 december 2016 16:52]