Trackr Bravo - Zilver Review

carbonspeed 6 december 2016, laatste update op 23 juni 2017, 2.704 views

Trackr Bravo - Zilver (Product gekocht)

Ook altijd je sleutels kwijt, als je ze nodig hebt? Dan is deze gadget misschien iets voor jou. Met Trackr Bravo kan je namelijk gemakkelijk je sleutels & mobiel terugvinden. Via een app kan je de Tracker een ringtone laten afspelen en andersom.

Pluspunten

• Mooi (klein) design, goede sleutelhanger.
  • Niet te duur.
  • Super handig!

Minpunten

• Zet niet je vliegtuigstad aan. Want dan werkt de Trackr niet direct.

Time to first fix Score: 4
Ontvangstkwaliteit Score: 3

Wat is het?

Wat is de TrackR Bravo eigenlijk? Het is een sleutelhanger waarmee je je sleutels en telefoon gemakkelijk terug kan vinden. Het werkt redelijk simpel. Als je je sleutels hebt druk je op de trackr en je telefoon speelt een ringtone af. Weet je even niet waar je sleutels zijn, dan kan je via de app de trackr een ringtone laten afspelen.
Wat doet het
1. Het geeft afstanden aan: dit werkt overigens uitstekend, en maakt het vinden van je sleutels gemakkelijker dan ooit.

2. Speelt ringtones af: het volume van de trackr is goed te horen

3. Heeft een leuke app: hiermee kan je verschillende devices toevoegen. Tevens is hier een gps tracker aanwezig.

4.Crowd GPS: niet te verwarren met een normale GPS. Crowd GPS maakt denk ik gebruik van de GPS van je telefoon. Op het moment dat iemand met de trackr app langs een trackr loopt registreert hij het signaal en wordt de locatie opgeslagen. Ben je je trackr kwijt dan kan je hem op deze manier terugvinden. (als je mazzel hebt)
Werkt het?
Ik heb de app op android en IOS getest. De resultaten waren vergelijkbaar, en redelijk goed. Er is eigenlijk maar één probleem, wat deze gadget weerhoud van de titel "een absolute must have".

Als je de trackr verbinding laat maken met je telefoon, door middel van de app & bluetooth dan werkt hij direct. Zolang de trackr in verbinding blijft met je telefoon werkt hij uitstekend. Met een druk op de knop gaat de ringtone af op zowel je telefoon als de trackr. Het bereik is redelijk goed, mijn huis was in ieder geval niet groot genoeg om de verbinding weg te laten vallen. Ik woon niet in een villa. Maar zodra de verbinding weg valt, dan duurt het even voordat de verbinding weer hersteld is. Dit kan lang duren afhankelijk de afstand tussen de trackr en je telefoon.

Voor mijn specifieke situatie is de trackr niet goed geschikt, ik zet mijn telefoon namelijk 's nachts op de vliegtuigstand. Logischerwijs verliest de trackr het signaal op het moment dat je je bluetooth uitzet of je vliegtuigstand aanzet. Het kost de trackr dan best lang om de verbinding te herstellen. Waardoor de gadget niet echt geschikt is als "paniek device" om je sleutels snel terug te vinden.

De Trackr Bravo is een leuke gadget. Hij werkt goed, mits je je telefoon niet op vliegtuigstand zet. Ook vind ik hem persoonlijk niet duur. Tevens komt de Trackr met een leuke app. De Crowd GPS functie is wat verwarrend en is geen echte gps functie.

Gebruikt in combinatie met:23-6-2017 EDIT :
Gebruik de tracker niet meer, omdat het verbinden vaak erg lang duurt.

Heb jij ook een Trackr Bravo - Zilver?

Het is dus niet mogelijk om de Trackr terug te vinden met enkel GPS signaal. Waar ik wel vannuit ging. Ook is Track enkel alleen met een telefoon te verbinden. Kortom een best prijzig product voor enkel een bluetooth verbinding waarmee je beide apparaten kunt vinden.
Ja ik ben het deels met je eens. Alhoewel je er wel een tracker, Crowd gps en app bij krijgt.
Ik ben het ook met je eens. Als je je sleutels of iets anders kwijt bent waar geen kip/mens komt (of een bepaald tijdstip), dan heb je dus een probleem. En je bent afhankelijk van hoeveel mensen deze aankoop hebben gedaan op de positie waar je je item kwijt bent geraakt.
Idd jammer; als het een volwaardig GPS signaal zou zijn had ik 'm gekocht. Wellicht uit veiligheidsredenen via Crowd GPS? :?