Bose SoundSport voor Apple (Zwart) Review

DenHond 4 december 2016, laatste update op 4 december 2016, 283 views

Bose SoundSport voor Apple (Zwart)

Met de medium tips klinken deze oordopjes gewoonweg slecht. Met de large tips klinken ze al een stuk beter, maar is het draagcomfort totaal verloren. Een vraagprijs van ¤99 is gewoon absurd voor iets van deze kwaliteit!

Pluspunten

• Met de hoge tonen was niets mis mee

Minpunten

• Draagcomfort
  • Slecht Geluid

Ik was op zoek naar goede 'in-ear' hoofdelefoon voor bij het sporten, eigenlijk wou ik een Sennheiser CX686i kopen, maar er lijkt op het eerste zicht geen enkele Sennheiser meer te koop te zijn die met een iPhone compatible is.

Mijn criteria was:
  • Geen 'around ear'
  • Degelijk, neutraal klinkend geluid
  • Ietwat geschikt voor gebruik bij sporten
  • Budget van rond de ¤100
Na een hoop zoekwerk, kwam ik bij de Bose Soundsport uit, dewelke toch een pak lovende reviews had.

Geluid

Ik heb zo'n 6-7 jaar geleden 2 paar van de originele Bose IE oordopjes versleten. Ik meende dat deze voor hun tijd uitstekend waren. Toen ik dus de Soundsports opzette, verwachte ik niets minder.

Helaas, met de medium siliconen 'tips' leek het alsof ik dopjes van pakweg ¤20-30 op had. Met de hoge tonen was niets mis, de middeltonen waren té prominent aanwezig en de bas was over het algemeen iets te laag, maar vooral afwezig op sommige frequenties. Zo kon ik in sommige rocknummers de basgitaar gewoon niet horen, en electonica muziek klonk gewoon niet goed.
Toch maar eens de large 'tips' uitgeprobeerd, de iets grotere oorclip duwt de tip iets meer in je oor, en dan komt de muziek er al een pak beter uit. Vooral de bas klinkt dan al een stuk beter. Helaas brengt dit me naar het volgende punt, en dat is het comfort.

Comfort

Vooral tijdens mijn opzoekwerk heb ik meerdere malen gelezen hoe goed deze oordopjes wel niet zitten. Van mijn originele IE's had ik niets te klagen, dus ik verwachtte eigenlijk niets slechts op dit vlak.
De medium 'tips' zaten wel goed, je kon bijna zeggen dat je ze niet voelde zitten, maar de large 'tips' waren gewoon oncomfortabel. Ze duwen gewoon constant in je oor, en na een 10-tal minuten had je het wel gehad.
Ik merkte ook dat het geluid sterk veranderde naargelang ze in je oor zaten, wat resulteert in lang prutswerk om het geluid goed te krijgen.

Een vraagprijs van ¤99 is gewoon absurd voor iets van deze kwaliteit! Ik heb vandaag retour aangevraagd, en ik start mijn zoektocht opnieuw naar een degelijker paar.

Heb jij ook een Bose SoundSport voor Apple (Zwart)?