Specificaties Actie, Avontuur, RPG-game voor de PS4, PSVR - Bekijk alle specificaties

Final Fantasy XV Day One Edition, PlayStation 4, Playstation VR Review

gameguy12 4 december 2016, laatste update op 4 december 2016, 636 views

Final Fantasy XV Day One Edition, PlayStation 4, Playstation VR

Geweldige game! Gekocht met een PS4 PRO, de graphics zijn echt geweldig! De FPS is soms wat laag. In mijn uitgebreide review meer hier over.

Pluspunten

• gameplay
  • graphics
  • ps4 pro update
  • geluid

Minpunten

• FPS voelt soms laag aan
  • rijden is niks aan, ontzettend slecht

Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 4
Stabiliteit Score: 4
Sorry voor mogelijke spoilers!

Het spel Final Fantasy XV heb ik gekocht toen ik mijn PS4 PRO ging halen.
Het leek mij een interessant spel, er vanuit gaande dat hele volksstammen deze game serie blijken te spelen. Toen ik hem voor het eerst opstartte dacht ik eerst: Yes! totdat ik zag staan dat er 9GB aan updates gedownload moest worden. 1 uur verder en ik kon beginnen.

Toen ik begon dacht ik dat ik direct dik in actie moest komen, gelukkig niet want waar ik was werd ik snel weg geteleporteert naar de koning (groot vuur geen idee waar). Ik wist nog niks van het verhaal dus ik wist niet wat mijn personage als band had met de koning. goede is, daar kwam ik snel achter.
Toen Noctis (hoofdpersonage) afscheid nam van de Koning kwam ik er achter: hij was de zoon van de koning! Gek dat ik daar nog niet eerder aan gedacht had.
Als je dan denk bezig te moeten met een strijd tegen gevaarlijke wezens, gaat je auto stuk ;(

Je moet dan met die auto naar een Garage, daar kom je een formeel gekleed meisje tegen haha (ahum)

Als het op de game aan komt, ik vertel niet meer van het verhaal nu. Anders kom ik met een heel story mode verhaal. Niet mijn bedoeling. Maar ga er maar vanuit dit te verwachten de eerste +/- 20 minuten.

Dan zal ik nu de Frame-rate bespreken en de Graphics.
Simpelweg: Prachtige beelden! Kan ik zeggen dat het er beter uit zou zien op een PC vast, maar ik heb geen zin in console war vs PC maar als het er zou zijn voor de pc, dan acht ik de kans groot dat het er nog beter uitziet met je game pc van 1000 euro.

Maar goed, graphics. De textures zijn scherp en meeste schaduwen zijn niet pixel-ig. Wat me wel op valt zijn dan weer dat de schaduw van bijvoorbeeld bladeren wel wat slecht lijken, ik weet geen juiste manier om dit te beargumenteren. kijk zelf maar, ik neem aan dat de meeste lezers door hebben wat ik bedoel.

Als we naar dingen zoals gras kijken, valt het mij op dat dat best wel in orde is, maar dat het er nog altijd wat afwijkend uitziet. Ik let misschien op wat bijzondere eigenschappen van de graphics, maar deze zijn wel belangrijk.

Als het neer komt op lichtval in het spel, gewoonweg goed.
Ik hoop dat dit al opviel in de vorige foto's.

Dan nu de FPS. Dit is waar de Fun wat minder wordt, want het is laag.
Ja, ik vind het dan wel 100% playable maar ik wil toch even zeggen dat de lage FPS toch echt wel hindert. Ik wil met heel mijn hart wel geloven dat het 30 fps is, maar ik vind het wel aardig irritant, met de reden dat je veel om je heen moet kijken. En als je dat doet, het gehele beeld dan draait en dat dit een heel sleep-erig gevoel geeft. En doort dat sleep effect doet dit soms wel pijn aan je ogen, vooral als je dit langzaam doet als je om je heen kijkt in de omgeving.

Dan nu een heel erg opmerkbaar punt, het rijden. In dit spel moet je veel van de ene naar de andere reizen, dat is allemaal heel leuk bedoeld natuurlijk maar dan wil je zelf toch ook rijden? Nou kan dit wel, maar vind ik dit nou totaal niet leuk in dit spel. Je gaat niet zo snel en je kunt niet echt ''sturen'' in de bochten word het voor je gedaan en je kunt niet uitwijken en een beetje met de auto klooien. Je kunt enkel gas geven rechtuit rijden en that's it. als je bij de witte weg lijn komt stop de auto met sturen en rijd hij weer verder.

Dan nu mijn Beoordeling:

+ punten
ik vind dat het spel een mooi verhaal heeft. (tot zover)
De Graphics zijn prachtig.
PS4 PRO update.
Het geluid is goed.

- punten
FPS, voelt soms laaag aan, sleep effect.
rijden is niks aan, ontzettend slecht.

Dit was mijn review van Final Fantasy XV. Als iemand vragen heeft ter betrekking tot dit spel, vraag maar en ik zal mijn best doen zo snel mogelijk te reageren.

Heb jij ook een Final Fantasy XV Day One Edition, PlayStation 4, Playstation VR?

De film Kingsglaive is een aanrader om te kijken als je het spel gaat spelen.
Dat is de prequel van deze game, dan is het hele verhaal van het spel ook een stuk duidelijker.

Zelf begon ik het spel op de PS4 , gisteren kwam de pro binnen en heb ik daar deze twee dagen op gezeten.
De fps is wat beter, de schaduwen zijn meer aanwezig en ik heb het idee dat AA aan staat, het ziet er net wat strakker uit.
Ik zal zeker de film gaan kijken Bron!
Speelde je op High mode of lite mode ? want de FPS op high mode vind ik ook tegenvallen maar op lite mode speelt het een heeeel stuk soepeler.
Ik speel het spel op de High mode. Ik heb het spel geprobeerd op lite maar vind High toch echt merkbaar mooier. De frame rare is inderdaad hoger op lite mode, maar ik vind de graphics die je daarvoor opgeeft te veel.