Fitbit Charge 2 Black/Silver (L) Review

Toonhh 4 december 2016, 1.638 views

Fitbit Charge 2 Black/Silver (L)

De Fitbit Charge 2 ben ik redelijk teleurgesteld. Het is inderdaad een mooi design en hij irriteert niet aan je arm maar het heeft te veel bugs zoals: meer dan 5.000 stappen detecteren wanneer je slaapt.

Pluspunten

• Mooi design
  • Hartslagmeter werkt goed
  • Soorten sporten detecteert hij goed
  • Slaapfunctie is perfect

Minpunten

• Neemt stappen wanneer je slaapt
  • Niet waterdicht
  • Stappenteller niet correct
  • Trilfunctie is te zacht

De Fitbit Charge 2 ben ik redelijk in teleurgesteld. Het is inderdaad een mooi design en hij irriteert niet aan je arm maar het heeft te veel bugs waardoor ik hem ga terug sturen.

Na 9 uur slapen keek ik op mijn Charge 2 en zag dat meer dan 5000 stappen had gedaan wat totaal niet klopt. Ik ben een slaper die super veel beweegt maar dan heeft het geen enkele redenen om dat te registeren als stappen. Wanneer ik op het community forum van Fitbit keek was ik niet de enige met dit probleem.

Het lopen en soorten sporten doen werkt perfect, hij detecteert namelijk vrij goed welke sport je aan het beoefenen bent. Behalve als je met de wagen aan het rijden bent dan denkt die je aan het fietsen bent.

Ik hoop voor andere mensen de Fitbit Charge 2 wel goed werkt, maar voor mij niet helaas.

Heb jij ook een Fitbit Charge 2 Black/Silver (L)?

Toch maar eens kijken of je niet aan slaapwandelen doet ;) 8)7
Verder bedankt voor de review. Wacht ik nog even met aanschaffen.

[Reactie gewijzigd door ronniedokkie op 6 december 2016 22:55]

Ik heb de oude versie en wil overstappen naar de nieuwe. Wel vervelend dat de stappenteller niet correct is.
Waarom wil je overstappen naar de Charge 2? Welke functionaliteit mis je bij de Charge die de Charge 2 wel heeft?
Hoe is de batterijduur van jouw smartphone indien hij steeds met Bluetooth verbonden is met de Fitbit?