Specificaties Bouw, Simulatie, Strategie en management-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Planet Coaster, PC (Windows) Review

88Gamer88 4 december 2016, laatste update op 4 december 2016, 355 views

Planet Coaster, PC (Windows)

Planet Coaster is een goeie en mooie game die nog afgemaakt moet worden. Weinig content maar een stabiele opvolger voor de ouwe vertrouwde RCT serrie.

Pluspunten

• Grafisch Goed
  • Verslavend
  • Veel mogelijkheden
  • Steam Workshop

Minpunten

• Bugs / glitches
  • Kale Game
  • Geen mods mogelijk
  • Te vroeg uitgebracht

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 4
Na vele positieve reviews en berichten heb ik de gok genomen om ook Planet Coaster aan te schaffen.
Eerlijk gezegd weet ik niet of ik daar heel blij mee bent voor 37.99 tot vergelijking een Parkitect.

Eerste wat me opviel is dat het een "kale" game is.
Vind de meegeleverde content heel erg tegen vallen. (Hoe ze het durven uit te brengen)
Veel classic attracties zitten er niet in, Niet eens bloemen maar droge struiken,
geen los varende waterattracties, Geen weer elementen (Verkoop paraplu's), In mijn ogen weinig verschillende stijlen voor het aankleden shops of bouw werken.

Na een paar uur gespeeld te hebben met de content wat er wel aanwezig is viel me op dan er veel bugs / glitches aanwezig zijn. Merendeel is wel grafisch en hebben geen invloed of belemmering in de game zelf.
Maar toch een vervelende game beleving als gasten door muren en banken heen lopen.

Grafisch vind ik de game er super uit zien daar is totaal niks over te klagen.
Ook s'nachts met de verschillende lichtjes en vurenkorven ziet de game er geweldig uit.
Wat ook ene dikke pluspunt vind is het schalen van de lay-out / letter type.
Draai zelf op een aardige hoge resolutie en hier door worden bij veel games de menu's en letter type aan de kleine kant. Maar is hier netjes opgelost :D.

Qua bouwen van achtbanen is het even wennen geblazen dit werkt op een andere manier als we gewend zijn. In principe is het een simpele maar vrije manier. hier door kan je letterlijk creren wat je ingedachte had. Een nadeel vind wel dat je hierdoor veel aan het spelen met de camera en gaat in het begin wel wat tijd in zitten voor het door heb. Qua loop paden vind ik het jammer dat grid niet altijd werkt / aanblijft staan. soms langere tijd bezig om te kunnen bouwen in de ouwe vertrouwde vakjes.

Al met al een goeie en leuke game die nog aardig wat patches nodig hebt en het liefst mod ondersteuning om de content door de community uit te laten breiden.

Heb jij ook een Planet Coaster, PC (Windows)?

Je bespreekt in korte tijd een aantal hoofdpunten van Planet Coaster, maar de review had wel wat uitgebreider gekund. Zo had ik graag wat screenshots gezien en een vergelijking met de game Parkitect (die je wel noemt in de review). Ik vraag me ook af of jij Planet Coaster zijn geld waard vind.
+1 en wat betreft de incomplete game: ik vrees dat we dat vaker gaan zien (hoewel ik vind dat ze al meer features hadden kunnen toevoegen in de bta-fase, want daar heeft de game best even ingezeten).