Specificaties 25,5" @ 1920x1200 (WUXGA) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster T260HD Zwart Review

Brd-Rec 2 november 2009, laatste update op 2 november 2009, 1.033 views

Samsung Syncmaster T260HD Zwart

Pluspunten

• Voor PC gebruik de DVI aansluiting, een absoluut zeer grote plus punt.
  • De 1920 x 1200 pixels, rustig maar vooral strak beeld met gave kleuren.
  • Voor photoshop CS3 gebruik een topper.
  • Geweldige eenvoudige instellingen via menu afst.bed.

Minpunten

• nog niet ontdekt

Ik had behoefte aan een grotere LCD monitor en de gangbare maat hield op bij 24 inch. Gelet op goede ervaring van andere samsung producten die ik heb in combinatie van prijs/ kwaliteit en service verhouding, was keus qua merk gauw gemaakt. Kwam dus uit bij de combi-toestellen LCD-TV/Monitoren.

Ik ben DJ (EL-Jay) en om mijn maandelijkse (6) radioshows op de internet streams in Trance & Progressive te maken maak ik gebruik van DJ-software: MixMeister (info: http://www.urdance4u.com/forum/viewtopic.php?f=27&t=289 mijn eigen website) met midicontroler, maar voor produceren van tracks, met gebruik van: http://www.urdance4u.com/forum/viewtopic.php?f=39&t=799 FL-Studio is een groot scherm een absolute aanrader. Mijn PC heeft 2x DVI connectors dus, ging ik voor DVI en niet voor de VGA.

Er is weinig aanbod met "grotere" schermen met DVI connectie en binnen mijn budget viel deze monitor als grote PLUS, had alles: 50 hz full HD TV / 60Hz 1920x1200 PC gebruik en 26 inch, 3 jaar garantie (uit ervaring, een: niet-zeuren-garantie, wij maken het voor U!) Ben niet naar de uiterste prijs gegaan hier als price-watch, Tilburg was mij te ver weg en bij Plasma Discounter (van Tom Coronel) in Naarden kon ik deze met minder reiskosten, op zondag zelfs ophalen voor 399,= exl verwijderingsbijdrage.

Eénmaal geinstalleerd..GEWELDIG! Mooie helder, vooral zuivere kleuren. Rustig strak beeld en de Full-HD TV optie kwam bij mij nog goed uit, had mijn oude digitale tuner nog (deze was vervangen voor HDTV tuner bij aanschaf van mijn 40" Samsung in de woonkamer) en ondanks de scart aansluiting.. hoef ik maar de digitale tuner (Samsung DCB-940TR) aan te zetten en de TV functie gaat al aan...wat normaal gesproken alleen via HDMI gebeurd. Samsung heeft mij eerder verrast met opties die niet direct zichtbaat zijn, dit betreft de Serie 6 40" LCD TV in de woonkamer, herkende mijn Vista PC omdat alles via Router en Hub aan elkaar aangesloten is, en met afstandbediening kon ik zo muziek en filmpjes van de PC op de serie 6 luisteren en zien.

Samengevat, de SyncMaster T260HD is echt een koopje, wie voor het best voor minste geld gaat.
en 3 jaar garantie zit er ook nog bij!

n.b. De SyncMaster 223BW (ook een revieuw) is de 2e monitor op dezelfde PC (Foxconn AMD Athlon X2-5200+)

• NVIDIA GeForce 9600 GSO
  • Windows Vista x64

Heb jij ook een Samsung Syncmaster T260HD Zwart?

Ik vind het wel een negatief punt dat hij zoveel stof aantrekt.
Zowel op de rand van het scherm als het scherm zelf en de voet.
Ik heb Digitenne van KPN. Deze zendt 16:9 en 4:3 beeldverhoudingen uit. Kan ik mijn Digitenne aansluiten op deze TV/Monitor? Is de verhouding van het beeld dan prima aangezien deze 16:10 heeft?
Mijn ervaringen t.a.v. de opmerking van Joeri;
Ik heb weinig last van stof aan of op het scherm, heb hem nu ruim 5 maanden.
En nog niet het scherm schoon hoeven maken....
Betreft Digitenne t.a.v. Baaaaaas; Ik heb Ziggo 3in1 Z3 pakket, dus geen Digitenne ervaring.
Dit doet mij eraan denken dat ik mijn eigen review over deze monitor nog moet updaten haha.
mijn opmerkingen na ongeveer een jaar zul ik bij mn review plaatsen