Super-Flower SF450T14A-BK, 450W (ATX) Review

vleesjus 2 november 2010, 1.927 views

Super-Flower SF450T14A-BK, 450W (ATX)

Pluspunten

• stabiel
  • cablemesh
  • zeer stille koeler
  • modulair
  • levensduur!

Minpunten

• geen

Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Ik heb nu sinds enkele dagen het kleinere broertje van deze voeding namelijk de 400Watt versie, maar die stond er niet in

Bevalt me erg goed, ik had hiervoor een q-tec 450 watt en deze begon erg veel lawaai te maken. Ik ben toen even gaan zoeken en kwam bij deze voeding uit, dit is de enige met 14CM fan! enorm groot dus maar ook erg stil, je moet helemaal achter de kast kruipen wil je heel zachtjes de kogellagers horen. De koeler is ook nog eens verlicht met 4 (donker)blauwe leds. Door de grote fan koelt hij ook erg goed zelfs op het laagste toerental (750rpm, maximum is ~1100)de snelheid is aan de achterkant in te stellen met een drukknop. automatisch, laag, hoog. Ook beschikt de voeding over "aftercooling" dit wil zeggen dat als je de pc uitzet de voedings koeler nog even door gaat. Dit scheelt alweer als je 's avonds direkt na een potje gamen je pc uitzet :)

Wat me ook erg bevalt is dat alle kabels voorzien zijn van een cablemesh en de stekkertjes van de HDD's en dvd spelers voorzien zijn van een soort druksysteem waarmee je de kabels eenvoudig los klikt (je hoeft niet erg hard meer te trekken dus :) )
tevens is de voeding modulair en daardoor hoef je alleen de benodigde kabels aan te sluiten.

ook heeft de voeding een paar kleine dingetjes die toch de moeite waard zijn om te vermelden. Zoals bijvoorbeeld een 24pins ATX stekker waarvan je makkelijk de laatste 4 "afbreekt" waadoor het de oude 20pins stekker wordt.
En een PCI-e stekker voor de videokaart

Update 28 maart 2006
ondertussen heb ik de voeding al een half jaar in gebruik. Deze doet het nog altijd naar behoren alleen zijn er wel wat dingen aan de situatie veranderd

namelijk: de koeler is iets luidruchtiger geworden, maar nog steeds erg stil je hoort hem iig niet boven mijn (tikkende) atisilencer uit. wat ook jammer is, is dat een ledje kapot is gegaan aan de achterkant. Deze was van "automatisch toerental" de andere 2 (minimaal en maximaal) doen het nog wel.

Update 03-01-2008

Voeding is nog steeds in gebruik. Hij bevalt me nog steeds uitstekend. Wel begint het koelvermogen me een beetje tegen te vallen. Vergeleken met andere 120mm fans blaast de voeding wel een stukje minder. De voeding is gelukkig nog wel steeds erg stil. De fan is niet luidruchtiger geworden sinds de laatste update.
Kortom, het is destijds een goede koop geweest, en de voeding blijft voorlopig ook zeker nog in gebruik.

Update 10-06-2009
Toch maar weer een keertje een update voor deze voeding. Inmiddels is ongeveer het hele systeem vervangen en er draait nu een am2+ bordje op met een 5200+ cpu. Daarnaast ook een minder zuinige Ati 4830 erop. Deze combi draait inmiddels ook al meer dan een half jaar lekker stabiel en ook met overclocken geeft het nog geen problemen. Na al die jaren dus nog steeds tevreden over deze voeding!

Update 23-09-2010
Inmiddels alweer een half jaar verder sinds de laatste update. Processor moederbord en geheugen zijn vervangen voor een setje met een AMD Phenom II x6 1055t. Op stock draait het allemaal prima en zonder problemen. Erg netjes nog voor een voeding van bijna 5 jaar oud. Voltage op de 12volt lijn is wel ietsjes gezakt, maar nog binnen de marge (11,8v). Onder load van Linx en furmark zakte het voltage nog iets, en met overclock van de processor zakte het voltage naar 11,4 volt. Vermogen uit het stopcontact kwam daarmee dik over de 500watt. Zelfs op deze settings bleef de voeding nog, op de voltagedip na prima werken. Inmiddels is een nieuwe voeding besteld omdat deze niet meer het vermogen aan kan van mijn huidige set.
Nooit gedacht toen ik 5 jaar geleden deze voeding bestelde, waarbij toen iedereen zich al afvroeg wat moet je in hemelsnaam met maar een 400 watt voeding... Nou die houdt het na al die tijd nog steeds prima uit!

Update 9-10-2010
Voeding is vervangen en plaatjes toegevoegd aan de review, misschien dat hij over een tijdje nog een tweede leven gaat beginnen in een andere pc :-)

Update 2-11-2010
Sinds vorige week is de voeding aan zijn tweede leven begonnen in de pc van mn ouders. De voeding die er in zat had namelijk te weinig aansluitingen waardoor een extra schijf niet meer paste. Voeding draait weer mooi dus :)

Heb jij ook een Super-Flower SF450T14A-BK, 450W (ATX)?