Specificaties zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser PMX 40 (Zilver, Zwart) Review

skeppyNewbie 31 oktober 2009, 1.248 views

Sennheiser PMX 40 (Zilver, Zwart)

Pluspunten

• goed draagcomfort
  • zeer behoorlijke geluidskwaliteit
  • aansluitkabel die zeker lang genoeg is ( 1meter )

Minpunten

• bij hoog volume goed hoorbaar voor anderen

Ik heb de sennheiser PMX 40 nu bijna een jaar en heb nog steeds geen spijt van de aankoop.
In deze review ga ik proberen een zo goed en realistisch beeld te schetsen verweven met mijn persoonlijke meningen.

DESIGN
Het design is verassend mooi te noemen voor een hoofdtelefoon met een "nekbeugel".
De hoofdtelefoon wordt gedragen door de oren maar ondersteund door de nekbeugel, alleen na draagtijden van meer dan 4u gaat het wat vervelend aanvoelen, maar voor de overige gevallen is deze hoofdtelefoon zeker comfortabel te noemen.
En door het design, dat modern en strak is, moet je niet ongerust zijn dat ze met lelijke blikken je achterna kijken, het zal eerder met verbaasde of verwonderde blikken zijn.

GELUID
Het geproduceerde geluid is, zoals wel vaker bij Sennheiser, uitstekend te noemen.
Alle klanken worden zeer helder en ruis of kraakvrij weergegeven met een goede bass.
Enig minpuntje hier zou kunnen zijn dat als het volume aan de hoge kant staat, mensen zonder veel moeite kunnen meeluisteren, maar dit is natuurlijk niet voor iedereen vervelend.

Heb jij ook een Sennheiser PMX 40 (Zilver, Zwart)?

Tot mijn grote spijt moet ik constateren dat je dat, met je korte review, maar zeer ten delen is gelukt.

Het is altijd weer verwonderlijk hoe het Sennheiser lukt om voor dit geld een goed klinkende headset te maken. Heel veel jaren geleden zijn zij beroemd geworden met dit systeem. De hoofdtelefoon van die tijd zag er, in tegenstelling tot deze, erg lelijk en goedkoop uit (was hij trouwens ook), maar het geluid was fenomenaal, vooral met klassieke mzuiek. Hoewel hij het toch ruim af moest leggen tegen mijn latere elektrostatische koptelefoon (wel een factor 15 duurder!!).

Dat laatste, soort muziek, wil ik het nu wat meer over hebben. Wat voor soort muziek draai je, en hoe performed deze headset met verschillende soorten muziek. Zoals ik aangaf was dat oude ding erg goed met klassieke muziek, maar duidelijk minder (toendertijd) met pop. De bassen werden gewoon te realistisch weergegeven om de echte dreun van pop weer te geven. Niet dat het slecht was, dat niet, maar het kon beter.

Heb je nog een inspeeltijd met deze hoofdtelefoon nodig, of klinkt hij out-of-the-box al gelijk goed? Heb je de koptelefoon met concurrenten vergeleken. Zo ja wat heeft jou doen besluiten om deze te kiezen?

Hoe komt spraak eruit, is het geluidsverloop over het gehele spectrum gelijkmatig, of zijn pieken en dalen waar te nemen? Klinkt het systeem open of juist gesloten (wollig), is de bas strak.... (P.S. met open bedoel ik hier wat anders dan het open systeem van het ontwerp, waardoor je omstanders mee kunnen genieten, maar jij ook je omstanders nog kont horen). Hoe zit het warmteontwikkeling na verloop van tijd.

Ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan en je ziet dat mijn vragenlijst al bijna langer begint te worden dan je review.

Graag even je review aanpassen, zodat ik ook nog inhoudelijk eventueel wat commentaar zou kunnen leveren. Desalniettemin bedankt voor je huidge review, want daar heb je toch in ieder geval de moeite voor genomen.
No offence, maar inspeel tijd voor een hoofdtelefoon van 18 Euro? Hoe kan 1 persoon objectief vaststellen of het geluid afgelopen jaar is veranderd?

Met een beetje pech heeft Skeppy ook nog een disco dip in het gehoor, observaties van een persoon zeggen weinig.

De waarde van Tweaker reviews ontstaat denk ik als meerdere mensen iets constateren. Voor laboratoria resultaten en meetgegevens zijn we hier toch op de verkeerde plek.

My 2 cents:
Tweakers is een goede plek om hypes en onzin te doorgronden en down to earth je eigen observaties door te geven.

[Reactie gewijzigd door LLuke op 1 november 2009 15:40]