Specificaties 250GB 2.5" (SATA-600) @ 540/500MB/s - Bekijk alle specificaties

WD Blue SSD 2,5" (TLC) 250GB Review

Crazyhorse 27 november 2016, 1.875 views

WD Blue SSD 2,5" (TLC) 250GB

Pluspunten

• Prijs / Kwaliteit verhouding
  • Snelheid
  • 3 jaar garantie

Minpunten

• N.v.t.

Introductie:

Het heeft lang geduurd maar WD heeft sinds 11 oktober zijn eigen SSD's ge´ntroduceerd. WD was natuurlijk al langer actief met SSD's na de overname van Sandisk eerder in 2016 maar nu dus ook onder hun eigen naam. Net als bij de HDD's gebruiken ze de series namen Green en Blue. De hier geteste Blue is de high-performance versie en de Green staat voor mainstream gebruik. Bij HDD's is er ook nog de Black serie maar voor SSD's is deze er niet, maar wie weet komt WD daar ook nog mee.

Uitpakken

De SSD is verpakt in een kartonnen doosje met daar in een plastic verpakking met de SSD. Verder zit er niks bij, geen kabels, software of gebruikshandleiding.

Foto 1:

Foto 2:

Foto 3:

Specificaties:

WD geeft de onderstaande specificaties aan voor de hier besproken 250GB 2.5" versie:

Controller: Marvell 88SS1074
Geheugen: 15nm TLC
Max Leessnelheid: 540 MB/s
Max. Schrijfsnelheid: 500 MB/s
Levensduur: 100 Terrabyte
IOPS Lezen: 97.000
IOPS schrijven: 79.000
Garantie: 3 jaar

Als we de SSD testen met AS SSD Benchmark dan krijgen we de onderstaande resultaten:

Foto 4:

Naar mijn mening niks mis mee, de schrijf en leessnelheden zijn vrij constant en liggen dicht bij de opgegeven specificaties.

Software:

Via de WD site kan je WD SSD Dashboard downloaden. Met dit programma kan je verschillende statistieken en specificaties van je SSD zien. Eveneens is het mogelijk om vanuit hier de Firmware te updaten van je SSD.

Foto 5:

Foto 6:

Conclusie:

Ja ,er zijn snellere SSD's op de markt en er zijn goedkopere SSD's op de markt dan de WD Blue 250GB. Maar als we kijken naar de prestaties en de prijs van de WD dan is dit gewoon een goede keuze. Een snelle SSD voor een schappelijke prijs. Persoonlijk zou ik deze deze WD Blue 250GB dan ook aanraden.

Heb jij ook een WD Blue SSD 2,5" (TLC) 250GB?

Een goede middenmoter dus, voor de meeste gebruikers een goede keuze,
Moet zeggen dat ik het wel bijzonder vindt dat ze niet eens een SATA kabel meeleveren, maar is al een tijdje geleden dat ik mijn SSD heb gekocht, zou kunnen dat dit er toen ook al niet bij zat.

Ook al zie je er in je PC niks meer van, wel mooi nuchter model.
Wordt bij weinig merken meegeleverd. Meeste gebruikers hebben wel een zooitje kabels liggen, al is het natuurlijk wel tof als ze het er wel bij doen!
CrazyHorse vriendelijk bedankt voor deze mooie en duidelijke review.
Was ook al een tijd bezig om een SSD te kopen,maar zag door de velen SSD's de SSD niet meer.
Gebruik de SSD alleen voor besturingssysteem Win10 en voor foto's films enz op me andere HDD.
250 GB is groot genoeg voor Win10 en wat programma's.
Velen reviews gelezen en wat is wijsheid.
Maar door jou uit gebreide review heb ik mijn keuze kunnen maken.
Had al een paar jaar een WD HDD Green 2TB met goeie ervaring zonder problemen.
Was aan het twijfelen tussen Samsung en deze.
Ga deze bestellen bij MM met kit er bij dan heb ik alles in een keer compleet.
Nogmaals hartelijk dank.

PS:Als je de SSD aan gesloten heb kan ik dan de kabels verwisselen van me HDD sata1 opstart HDD naar sata3 en sate3 naar sate1 zodat de SDD de opstart schijf word,of moet je dat in je bios doen.
MVG Fred

[Reactie gewijzigd door fred46 op 21 december 2016 14:45]