Xiaomi Mi Band 2 Review

totaalgeenhard 25 november 2016, laatste update op 25 november 2016, 522 views

Xiaomi Mi Band 2

Goede prijs/kwaliteit verhouding, als APP verder uitgewerkt zou worden dan zou het weleens beste sport horloge van het moment kunnen zijn.

Pluspunten

• Levensduur op batterij lading
  • Gewicht
  • Draagcomfort

Minpunten

• Xiaomi android App bevat foutjes
  • Paar pragmatische zaken ontbreken in app
  • Apps lijken soms er naast te zitten met hartslag

Heb mi band nu 2,5 dag in bezit en na opladen en apps installeren nu 48 uur om.

Vrij intensief gebruikt (doorlopend hartslag laten meten) en batterij is staat op 89%

Heb 3 apps die ik gebruik:
Mi Fit
Mi Heart Rate
En Google Fit

De eerste twee applicaties syncen hun data met Google Fit.

Mi Fit is orginele Xiaomi app, echter deze synced geen hartslag met Google fit.
Mi Fit is basaal in gebruik, maar mist een paar voor mij belangrijke opties, zoals periodiek hartslag meten en opslaan. Continue hartslag meten met "Run" opties is leuk, maar naast dat ik het idee heb dat hij te laag zit, zou ik graag hartslag groot willen zien, zodat op crosstrainer je kan zien of je in de "nice" hartslag zit ivm verbranden van calorieren. Tevens kan ik app niet afsluiten behalve door telefoon te resetten.

Een andere nice to have optie zou zijn indien hij interval programma zou hebben.
BV 20seconden 160 BPM en dan 10 seconden naar 120BPM en dat hij dat middels trilling kenbaar laat maken.

Als dat soort dingen door Xiaomi of derde partij App mogelijk zou zijn dan is dat zeer ideaal.

Verder is gewerkt worden middels trillingen best prettig. Alleen jammer dat hij niet de wekker tijden van je Android overneemt, maar dat je het separaat moet instellen.

Mi Heart Rate is een third party App, de gratis versie kan continue hartslag meten, echter krijg ik het idee dat hij veels te laag zit en niet accuraat is. Gratis versie werkt maar 10 minuten en synced met Google Fit.

Draag comfort is lekker, het weegt niets.

Had zelf een Samsung Gear Fit 1 maar die ben ik op zee verloren (waterscooter), hierna gebruikte ik Samsung S health wel, maar die vind ik steeds kinderachtiger worden. (beloning en herinneringen... who cares).

Qua draagcomfort is dit veel prettiger en bandje zal niet zomaar losschieten (zo ben ik Gear fit verloren).

Aangezien profiel niet hoog is (zeker tov Gear fit) zit hij niet in de weg. Sterker nog ik was vergeten dat ik hem om me pols had.

Terwijl ik om de 2 dagen mijn Gear fit kon opladen, staat deze ondanks intensief gebruik op 89% na 48 uur.

Het gekeken met een losse hartslag/bloeddruk meter (matsushita ew2003) en tegelijkertijd gemeten. Er zat hooguit 0,5% verschil tussen.

Handmatig mee meten (gedurende 6 seconden tellen en dan x10) komt 100% overeen.

Heb jij ook een Xiaomi Mi Band 2?