Dane-Elec SD 2GB Class 0 Review

photofreak 30 oktober 2009, laatste update op 30 oktober 2009, 327 views

Dane-Elec SD 2GB Class 0

Pluspunten

• betrouwbaar
  • goedkoop

Minpunten

• lees/schrijfsnelheid

De Dan-Elec SD 2 GB is een standaard SD kaart voor in een digitale fotocamera.
met foto's van 3 MP kan je er effectief ruim 1300 foto's op zetten,
bij 5 MP ongeveer 800,
bij 6 MP gemiddeld 650,
bij 7 MP gemiddeld 550,
bij 8 MP gemiddeld 500
en bij 10MP gemiddeld 400.
Dit is een effectief gedal in de meeste tabellen is echt de maximale grote in MB van een foto genomen maar in de praktijk blijft dat in 90% van de gevallen onder de helft van het aantal megapixels. Wat verder ook nog opvalt is dat de kaart aan 2048 MB informatie kan opslaan, maar mijn geheugenkaart gaat maar tot ongeveer 1960 MB. Dus deze kaart is een aanrader als je met fotografie begint, maar zelf raad ik een SDHC met een minimale lees/schrijfsnelheid van 9 MB p/sec aan. Dit heeft als voordeel dat je veel sneller foto's in de burstmodus kan maken en je foto's zijn een stuk sneller op je geheugenkaart gezet. het verschil tussen deze geheugen kaar en de goedkoopste SDHC met een 9 MB schrijfsnelheid is tegenwoordig nog maar een paar euro. Verder is deze kaar heel betrouwbaar, ik heb hem nu 1.5 jaar en ik heb nog maar een keer mee gemaakt dat een paar foto's niet meer te openen waren.

• Traveler SX70

Heb jij ook een Dane-Elec SD 2GB Class 0?

Wat heb ik niet goed gedaan?