WD Elements SE Portable USB 3.0 3TB Zwart Review

thijs.stuer 24 november 2016, laatste update op 24 november 2016, 890 views

WD Elements SE Portable USB 3.0 3TB Zwart

De schijf heeft een enorme capaciteit, wat ze echt een topper maakt voor haar formaat! Een betrouwbare producent, met een goede bouwkwaliteit, snelle schrijf- en leessnelheid en daar bovenop nog een knap design!

Pluspunten

• Stevig
  • Knap design
  • Hoge snelheid
  • USB 3.0

Minpunten

• Relatief zwaar in de hand

Mobiliteit Score: 5
Bij het kijken voor een externe harde schijf op verschillende webshops ben ik uitgekomen bij Amazon.es. Hier heb ik deze prachtige schijf aan een korting van ongeveer ¤20 kunnen kopen, dit gaf voor mij de doorslag om ineens voor de 3Tb versie te gaan ipv voor een goedkopere met een lagere capaciteit.

Tot nog toe heb ik steeds genoten van deze harde schijf op al haar manieren:
Ze is erg klein en vlot transporteerbaar, waardoor ik ze perfect kan meenemen in mijn laptop sleeve.
Ze is groot, erg groot zelfs waardoor ik een enorme hoeveelheid films en series kan meenemen en overal kan laten afspelen waar ik een USB poort ter beschikking heb.
Ze is snel, een grote hoeveelheid films heeft nog steeds enkele uren geduurd, maar voor normaal gebruik of opslag van foto's of back-ups is ze perfect!
Ze is stevig, mijne schijf heeft al een val van tafel overleefd en er was niets aan de hand. Ook de poort zit stevig vast ten opzichte van goedkopere modellen die ik al gezien heb.

Kortom, echt de moeite!

(nog één ding, wie ze op Mac wil gebruiken moet ze eerst formatteren, kleine moeite...)

Heb jij ook een WD Elements SE Portable USB 3.0 3TB Zwart?

Leuk te lezen, heb zelf de 2 en de 1 TB. Schijven, jammer dat je maar 1 foto heb geplaatst omdat ik benieuwd was naar de hoogte van een 3TB. schijf.

Ook jammer vind ik het dat elke Winkel of ze nu de 2 of de 3 TB. bedoelen een 1TB. schijf afbeelden. Heb dat met de 2TB. schijf gehad, dacht dat die zo slank was tot dat ik hem thuis kreeg en uit pakte maar niets dan goed over die schijven.
Ik stuur morgen je een foto door, voor de afmetingen!
Oke, mooi kijk er naar uit. 👍
Ik snap het niet; in het overzicht stel je "Relatief zwaar", in de review staat "Ze is erg klein en licht".
Daarmee bedoel ik:
De schijf zelf is relatief zwaar als je ze gewoon vastneemt.
Met klein en licht bedoel ik dat ze uiterst transporteerbaar is!

De verwoording is inderdaad niet 100% correct, ik ga het wat aanpassen ;)
Bedankt!