Specificaties Gamepad voor de PC, Xbox One - Bekijk alle specificaties

Microsoft Xbox One Elite Wireless Pro Controller Zwart Review

Williamo15 25 november 2016, 683 views

Microsoft Xbox One Elite Wireless Pro Controller Zwart

In deze review ga ik het hebben over de Microsoft Xbox One Elite Wireless Pro Controller, hierin ga ik het ook hebben over SCUF in relatie met de Microsoft Xbox One Elite Wireless Pro Controller.

Pluspunten

• Ziet er niet lelijk uit.
  • Functioneert hetzelfde als een SCUF.
  • Komt met een hoop accessoires, (4 paddles, 6 thumbsticks, 2 d-pads, ingebouwde triggerstops en grip).
  • Goedkoop (als je hetzelfde bij SCUF zou bestellen ben je rond de ¤200 kwijt. Exc. verzendkosten.
  • Kun je zo in de winkel halen of bestellen (dus met garantie zit je altijd goed).
  • Button mapping, dit allemaal via 1 simpel programma dat automatisch beschikbaar is op XBOX, dit moet je nog wel downloaden op de PC.

Minpunten

• Je kan er zweethanden van krijgen (mijn perspectief).
  • Je kan er zover ik weet geen design op laten maken.

Waarom

Deze controller gebruik ik nu al bijna een jaar op PC en XBOX ONE en heb er zelf eigenlijk geen problemen mee gehad. Zelf ben ik wel een persoon die nogal lomp met zijn controllers omgaat, er zijn daarom ook meerdere XBOX controllers gesneuveld.
Omdat ik op Tweakers hier nog geen uitgebreide review van de controller heb kunnen vinden en ik zeker weet dat er menig mensen in deze controller geļnteresseerd zijn heb ik deze review geschreven.

Reden tot aankoop

Zelf heb ik deze controller gekocht omdat ik zelf eigenlijk ook wel een voorsprong wil nemen op mijn concurrentie, ik heb zelf al gekeken naar SCUF maar vind dat dit gewoon veel te duur is terwijl je dan ook nog verzendkosten moet gaan betalen.
Toen ik zag dat in eind 2015 de Xbox One Elite met custom controller werd geļntroduceerd dacht ik "Nou die ga ik kopen" dit is uiteindelijk alleen de controller geworden omdat vrienden me afraadde de Xbox zelf te kopen en te wachten op een nieuwere Xbox. (Ik wacht momenteel op meer informatie van Project Scorpio)

Look & Feel

Ik vind dat de controller echt de 'Premium' look heeft, mooi mat zwart met mooie zilveren triggers en bumpers.
De controller ligt niet te zwaar in de hand, maar heeft wel genoeg gewicht dat je weet dat je hem vasthoud maar na een tijdje toch vergeet dat ie er is, dit omdat het conform van de controller heel aangenaam is. Hij is gemaakt voor de grootte van iedere hand.

Hij komt binnen in een mooie doos van Microsoft zelf, en als je de doos openmaakt vind je de volgende attributen:

In de doos vindt je:
  • Xbox Elite Wireless Controller
  • Carrying case
  • Set of 4 paddles
  • Set of 6 thumbsticks: standard (2), tall (2), and domed (2)
  • Set of 2 D-pads: faceted and standard
  • usb cable
  • AA batteries
  • Quick Setup Guide and Product Manual
Alles past in de carrying case zodat waar je ook heen gaat je, je controller veilig en makkelijk mee kunt nemen. De oplaad kabel zit gebundeld, dit is iets waar ik zelf niet echt een fan van ben sinds dit wel een kabel is die zijn vorm lange tijd behoud. Hierdoor kan er na lange tijd ook kabel-breuk kan ontstaan.

De Prijs

Wat ik van veel mensen zie die de controller hebben gekocht is dat de controller heel duur is. Hier ben ik het zelf eigenlijk niet mee eens;

"De controller is duur"

In mijn perspectief als je deze controller koopt ben je specifiek opzoek naar een controller met extra knopjes e.d. (Performance Enhancement).
Dus ja hij zal ook wel wat meer kosten. Maar als je dezelfde controller bij een 3rd party zou bestellen bijv. SCUF, Battle Beavers, dan ben je al gauw ¤150-¤180 kwijt.

Ik vind de prijs van ¤130 daarom ook niet veel voor hetgeen wat je krijgt.

Mijn advies is dan ook als je opzoek bent naar een controller waarmee je simpel kan gamen, koop dan de normale versie van de Xbox One of Xbox One S.

Toekomstvisie

De Microsoft Xbox One Elite Wireless Pro Controller is zeker concurrentie voor 3rd party controller designers zoals SCUF, en zal daarom het in de toekomst ook niet slecht doen.
Het is een controller die goed gebouwd is en lang mee zal gaan.
Ik hoop zelf dat Microsoft inziet dat deze controllers veel potentie hebben, en dat ze daarom zullen streven om de controllers nog beter te maken. Ze hebben nu ook al nieuwe Xbox One S controllers, deze zijn niet zo geavanceerd als de Elite controllers maar ze doen al een stap in de goede richting.

Voor mij is de Microsoft Xbox One Elite Wireless Pro Controller zeker een top controller, ik vind het daarom ook de prijs van ¤130 dubbel en dwars waard.
Voor mensen die twijfelen om deze controller te kopen, ik raad jullie hem zeker aan.
Mijn eindcijfer dat ik geef voor de Microsoft Xbox One Elite Wireless Pro Controller is daarom een 9.

Mochten jullie nog foto's willen van de controller of de inhoud van de doos, dan moet je het gewoon vragen en zal ik de foto's z.s.m. toevoegen, vragen, opmerkingen of aanvullingen zijn altijd welkom.

M.v.g. William

Heb jij ook een Microsoft Xbox One Elite Wireless Pro Controller Zwart?

Nice review, ik heb echter misschien een gekke vraag. Als je wil gamen op windows 10 en dan de button layout verandert met die xbox accessoiresapp, kun je de app dan daarna afsluiten of moet de app constant op de achtergrond aan blijven staan?
Sorry voor de nogal late reactie, ik denk dat je nu de vraag al zelf wel opgelost zou hebben. Maar je hoeft de applicatie niet aan te hebben staan.