Specificaties Laser all-in-one (Kleur) met WiFi en Ethernet - Bekijk alle specificaties

HP Laserjet Pro 400 color MFP M475dw (CE864A) Review

alexkidbeNewbie 20 november 2016, laatste update op 20 november 2016, 162 views

HP Laserjet Pro 400 color MFP M475dw (CE864A)

Goed de eerste maanden. Daarna wordt de printer onbruikbaar

Pluspunten

• de eerste maanden werkt het goed

Minpunten

• werkt na x maanden niet meer met non-HP cartridges !!
  • na x maanden blokkeert de ADF regelmatig

Scansnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 1
Drivers en stabiliteit Score: 1
Inktverbruik Score: 3
Opgelet!
Geen HP printer kopen!
De printer is onbruikbaar geworden: zie verderop

Printer ongeveer 2 jaar geleden gekocht als bedrijfsprinter. Op het eerste zicht een zeer degelijke printer. De installatie van het extra bijgekochte geheugen ging vlot.
Haarscherpe afdruk in kleur en zwart/wit.
ADF werkte goed. Niet echt snel. Maar je hoefde er niet naar omkijken.

De eerste x maanden met de meegeleverde cartridges gewerkt. Vervolgens non-HP cartridges gebruikt. Ook dat werkte allemaal goed.

Dan begonnen problemen met de ADF; Die liep telkens vast. Je kan een paar klepjes open doen. Maar toch kan het papier nog vast blijven zitten. Gewoon stevig papier kan je er voorzichtig uittrekken. Maar sommige facturen zijn gedrukt op minder stevig papier. Als de ADF dan vast loopt en de factuur er gescheurd uit komt, dan vertrouw je het niet meer. Op dit moment scan ik enkel facturen op gewoon papier via de ADF en de rest manueel. Ongeveer 1 op de 14 keer loop de ADF vast. Duplex scannen heeft hier meer last van. Nodeloos om te zeggen dat wanneer je facturen inscant die uit meerdere paginas bestaan, je veel moet opnieuw inscannen als je 1 factuur in 1 PDF wil. Heel frustrerend.

Tot weer een paar maanden verder. Prints met strepen en fletse kleuren (zie bijlage).
Opeens, zonder nieuwe cartridges te installeren.
Ondertussen al van alles geprobeerd: toners schudden, afblazen met 'compressed air' spuit, clean pages uit te laten printen, ...
Ook na installatie van nieuwe cartridges, bleef het slechte resultaat.
Ik kan niet begrijpen wat er opeens is gebeurd.
Tot ik volgende bericht las op slashdot.org, theinquirer.net en nog andere sites.
HP zou aan de hand van een firmware actief non-HP cartridges blokkeren.
Niet exact wat ik tegen kom. Maar het deed me wel herinneren aan een tijd geleden toen ik in de krant gelezen had dat HP een silent firmware update doorvoerde die de print kwaliteit van sommige laser printers onderuit haalt wanneer het non-HP toners vind.
Dit vind ik niet kunnen! de aankoopprijs was ongeveer 650. Ik kan begrijpen dat wanneer je 99 betaald voor een printer, er een ander verdienmodel achter moet zitten. Maar niet een printer vrij duur verkopen (soortgelijke printers zijn te vinden voor 350) en daarbovenop verzwijgen dat andere toners geblokkeerd worden. Dit moet duidelijk vermeld worden!
HP is bij deze out! voor al hun producten. Geen laptops meer, geen printers, geen servers.
Een merk moet te betrouwen zijn.https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1C8xDt1vfo1jyJR.pnghttps://ic.tweakimg.net/images/member/original/1C8xDt1VwBYPESc.jpeg

Heb jij ook een HP Laserjet Pro 400 color MFP M475dw (CE864A)?