Creative Zen Touch, 20GB (USB 2.0) Review

Oeboema 22 oktober 2005, 333 views

Creative Zen Touch, 20GB (USB 2.0)

Pluspunten

• Accu, prijs, geluidskwaliteit

Minpunten

• Touchpad is niet zo nauwkeurig

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik heb de Zen Touch nu al bijna een jaar en gebruik hem dagelijks in de trein op weg naar mijn werk. Over het algemeen ben ik erg tevreden. De accu gaat erg lang mee, het beeldscherm is duidelijk en de indeling in de muziek bibliotheek is helder. De geluidskwaliteit is ook prima, alleen heb ik wel de Creative dopjes vrij snel vervangen door een paar van Sony. Dit scheelt een hoop, vooral de hoeveelheid geluid die niet je oor in gaat maar naar buiten is een stuk kleiner. De bijgeleverde Creative Media Source software gebruik ik bijna niet, ik zet muziek op de speler via de plugin voor explorer. Ook gebruik ik de speler onder Linux, dit werkt ook prima. Het enige minpuntje is de Touch bediening. Na een jaar heb ik het ding nog steeds niet onder controle. Vergeleken met een Apple touchwheel is het een verschrikkelijk onnauwkeurig ding. Maar aangezien ik meestal een album afspeel en dan dus niet zoveel het touchpad hoef te gebruiken, valt het allemaal wel mee.

Heb jij ook een Creative Zen Touch, 20GB (USB 2.0)?