Samsung Galaxy Gear Fit 2 Large Zwart (Grijs, Zwart)

Specificaties Android compatibel en 30g - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Gear Fit 2 Large Zwart (Grijs, Zwart) Review

tirextrex 16 november 2016, 414 views

Samsung Galaxy Gear Fit 2 Large Zwart (Grijs, Zwart)

De Gear Fit 2 heeft een mooi design, prachtig scherm en goede pasvorm. Activiteit tracking doet hij goed. De beperkte app ondersteuning en functionaliteit is wel een minpunt.

Pluspunten

• Scherm
  • Pasvorm
  • Design

Minpunten

• Functionaliteit
  • App ecosysteem

Als je de Samsung Gear Fit 2 uit de doos haalt merk je direct dat hij netjes is afgewerkt en opgebouwd is uit goede kwaliteit materialen. Hij heeft een fijne pasvorm en sluit goed en comfortabel om je pols. Hij is licht en na enige tijd merk je niet eens meer dat je hem om hebt.

Het scherm is echt fantastisch. Prachtige heldere kleuren en groot genoeg om belangrijke zaken weer te geven. De accuduur is afhankelijk van je gekozen watchface. Kies je voor een standaard watchface, zonder always-on dan gaat hij bij intensief gebruik zeker 3 dagen mee. Kies je voor wat meer informatie op je watchface en always-on dan houdt hij het ongeveer 1 dag vol.

De Gear Fit 2 focussed zich natuurlijk voornamelijk op activity tracking en dit doet hij goed. Hij houdt bij waar, wanneer en hoe je sport. Je kan zelf kiezen om een activiteit te starten, maar als je actief gaat bewegen gaat hij ook automatisch bijhouden dat je aan het sporten bent. Wat erg prettig is aan de Gear Fit 2, is dat je geen telefoon meer mee hoeft te nemen bij het sporten. Je koppelt een bluetooth headset aan de Gear Fit 2 en kan je favoriete muziek afspelen en wordt op de hoogte gehouden van je voortgang.

Nadeel aan de Gear Fit 2 vind ik de beperkte app keuze. Doordat het geen volwaardige android wear device is, kan je bijvoorbeeld geen sleeptracking doen met Sleep for Android. Daarnaast communiceert hij niet met de Nike Run+ app. Ik zie wel vooruitgang in de appstore, dus ik verwacht in de toekomst een bredere ondersteuning.

Na 4 weken met de Gear Fit 2 te hebben geleefd, ben ik tot de conclusie gekomen dat het een perfecte activity tracker is, mits je de juiste apps gebruikt die goed werken met de Gear Fit 2. Als vervanger van de Smartwatch vind ik hem nog te beperkt. Al met al, een goede prijs kwaliteit verhouding.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Gear Fit 2 Large Zwart (Grijs, Zwart)?