Lyric T6 Review

m3ngi3 16 november 2016, 839 views

Lyric T6

Zocht een slimme thermostaat voor Nuon stadsverwarming in een nieuwbouwwoning en kwam uit op deze.

Pluspunten

• Ziet er strak uit aan de muur
  • Geofencing met iOS app werkt goed
  • Configuratie met iOS app goed te doen
  • Relatief goedkoop
  • Topondersteuning vanuit Honeywell

Minpunten

• Geen duidelijk schakelschema voor aansluiten op stadsverwarming
  • Configuratie zonder iOS app op de thermostaat zelf wat omslachtig
  • Niet uitbreidbaar naar meerdere zones

Kwaliteit Score: 4
Stadsverwarming van Nuon had in mijn woning een Honeywell Round Aan/Uit thermostaat aangesloten op een Honeywell Elektroregelaar. Nu staat er in de documentatie van deze slimme thermostaat omtrent stadsverwarming een ander soort regelaar dus ik heb zelf een schakelschema opgesteld en ik kreeg binnen 2 dagen antwoord van de infolijn dus dat is top. Uiteraard de bijbehorende disclaimer dat ik bij twijfel een erkende en gediplomeerde installateur moest inschakelen, maar dit was goed te doen.

Na alles aangesloten te hebben, ging het verbinden van de thermostaat met mijn wifi niet helemaal vlekkeloos maar met wat doorzettingsvermogen en geduld lukt het uiteindelijk wel. Zoals aangegeven in mijn min/pluspunten beveel ik wel een installatie aan met behulp van de Honeywell Lyric app (van iOS maar volgens mij ook op Android).

Het is gaaf dat er een standaard weekschema wordt meegegeven waarmee je de gewenste temperaturen op de gewenste momenten kan aan laten zetten, maar geofencing is uiteraard het beste als al je gezinsleden een app hebben. Dan slaat de verwarming aan als je thuis bent en in de rest van de gevallen kan je een temperatuur opgeven als je weg ben (Away).
Dit in combinatie met in te stellen pushmeldingen (bij aanslaan en bereiken van een in te stellen min/max temperatuur) kan overal ter wereld weten hoe het met de verwarming gaat!

Heb jij ook een Lyric T6?