Cooler Master Masterkeys Pro L - RGB (Cherry Red) Review

_XipHiaS_ 14 november 2016, laatste update op 3 december 2016, 121 views

Cooler Master Masterkeys Pro L - RGB (Cherry Red)

Een heerlijk keyboard dat zeer goed aanvoelt en ook nog eens fijn werkt voor games. Kabel had voor mij iets langer gemogen, mijn vorige (Microsoft) keyboard had zo ongeveer de dubbele lengte. Ik gebruik tijdelijk een verlengkabeltje maar ga nog op zoek naar een degelijke kabel die iets langer is.

Pluspunten

• Voelt degelijk aan.
  • Maakt niet teveel/storend geluid bij gebruik.
  • LED's zijn goed aanpasbaar.

Minpunten

• Kabellengte.
  • Sommige symbolen staan minder goed uitgelijnd of lijken net niet bij de rest te passen.
  • Context menu knop mist = 2e Windows knop.

Helaas na een paar maanden gebruik blijkt dat de verlichting van enkele toetsen niet meer goed werkt.

De LED's zijn niet dood en nog steeds op kleur instelbaar, maar niet meer geheel uit te zetten, ze blijven zwak rood branden.
Daarbij lijken ze te variŽren in lichtsterkte, alsof ze ergens zeer slecht contact maken.

Er zijn in mijn geval zes toetsen die ietsjes rood blijven oplichten. Firmware updates en de beide bekende reset methodes hebben hierop geen invloed helaas.

Zal binnenkort even een RMA aanvragen, ben nog bezig op het CM forum wat het snelste gaat, naar CM of retour webshop. Jammer.

Het keyboard is snel omgeruild door de shop, echt super service.
Echter is het ontvangen KB uit dezelfde Known Bad Batch. Dus ik was al een beetje huiverig, maar ik dacht ach, kan toch geen 2x pech hebben.....
Helaas fout gedacht, na enkele dagen alweer problemen. Nu een totaal andere combinatie die ROOD op blijft lichten.

Dat wordt weer een RMA aanvragen. zal nu ook meteen maar een ander merk nemen, het KB tikt zeer fijn en is mooi en eenvoudig vormgegeven en als de LED's goed zouden werken zou dit nog steeds mij 1e keuze zijn mocht ik nu een nieuw kb zoeken en aanschaffen, echter na deze ervaring houdt het voor mij even op met dit merk. Er waren nu ook al klachten met toetsen die niet meer reageerde, ga ik niet ook op zitten wachten.

Heb jij ook een Cooler Master Masterkeys Pro L - RGB (Cherry Red)?