Specificaties Joystick - Bekijk alle specificaties

MadCatz Cyborg F.L.Y 5 Flight Stick Grijs Review

Waterkonijn 14 november 2016, laatste update op 14 november 2016, 57 views

MadCatz Cyborg F.L.Y 5 Flight Stick Grijs

Leuk uiterlijk, maar met ieder gewricht dat je kan aanpassen komt er speling bij, het plastic is fragiel rond deze punten. Knoppen zijn stevig, maar de tripod design ervan gaat niet ver genoeg en valt soms over. Na veel gebruik werkte de assen niet meer goed en is onbruikbaar nu.

Pluspunten

• Goed centrerings systeem
  • Degelijke knoppen

Minpunten

• Zeer veel speling
  • Felle blauwe LEDs
  • Fragiel
  • Korte levensduur

Ik heb deze joystick voor ongeveer een jaar gebruikt, voornamelijk eigenlijk voor als ik niet thuis ben, daarbij was het heel handig dat je de stick kan loskoppelen van de base.
Je kan er zeker wel heel veel aanpassen aan de hoek van de stick, de lengte ervan, de hoek en diepte van de top, maar om helemaal eerlijk te zijn is er geen reden hiervoor; er is maar 1 manier dat het fijn zit, en dan zit het ook fijn voor iedereen met andere handsoorten die ik het heb laten proberen, daarbij is het ook absurd dat er geen manier is om het een linkshandige vorm te geven, iets dat veel meer waardevol zou zijn.
Ieder punt waar je een aanpassing kan maken geeft een vorm van speling, en zelfs het draaien van de stick zat zeer veel speling over, jammer!

De stick voelt wel fijn aan, de throttle is voldoende, naast dat er twee van zijn, kan je ze ook aan elkaar haken met een knop aan de zijkant.

Mijn grootste 3 problemen bij gebruik waren dat de LEDs zeer fel zijn en in mijn ooghoek scheen, zeer afleidend! Een ander probleem was dat the tri-pod design niet helemaal goed designed was, het kwam vaak voor dat als ik de stick naar voren bewoog, dat de hele joystick voorover viel, omdat de twee poten niet ver genoeg uitsteken. Het laatste probleem is dat uiteindelijk voor onverklaarbare redenen deze joystick niet meer werkte na een jaar gebruik, de roll as ging steeds uitschieten, en de pitch kon niet meer volledig naar voren.

Voor deze prijs is het zeker niet waard en er zijn betere alternatieven.

Heb jij ook een MadCatz Cyborg F.L.Y 5 Flight Stick Grijs?