Plextor PX-716A 16x (Dual-layer) Review

swampy 22 oktober 2005, laatste update op 22 oktober 2005, 311 views

Plextor PX-716A 16x (Dual-layer)

Pluspunten

• Diagnostische tools
  • Goede stabiele brander
  • Stil
  • Goede garantie ( 2 jaar )

Minpunten

• Het enige dat mogelijk als negatief genoemd kan worden is de prijs, maar dat vindt ik persoonlijk niet negatief!

Media-foutgevoeligheid Score: 5
Media-compatibiliteit Score: 5
Schrijfsnelheid Score: 4
Leessnelheid Score: 4
Mooie plextor drive, wordt geleverd met zwart frontje die je erop kan zetten, staat ook erg mooi. Maar het gaat er natuurlijk meer om wat de drive kan.

De drive is goed stil, de lees prestaties zijn goed. Lezen ( aka rippen ) van video-dvd's staat vast op 2x speed, behalve als je in de plextools speedread activeert. Dit om de kwaliteit van het dvd signaal te garanderen.

Ook ondersteund de schijf vele diagnostische testen om de media mee te testen. En kun je dus ook snel erachter komen of de media het probleem is of het iets anders is.

Brand snelheden zijn goed, en hij brandt stabiel. De buffer zit tot aan het eind van de brand periode vol dus zijn er geen onderbrekingen tijdens het branden.

Media herkent hij goed ende brand tijden zijn zeer goed te noemen.

Ik gebruik alleen maar Taiyo Yuden media voor het branden van dvd's en de combinatie van top kwaliteit brander en top kwaliteit media vertaalt zich in top performance voor het lezen van de media.

Kwa garantie zit je ook goed, ik had eerst de SATA versie maar helaas kon die niet goed samen werken met het moederbord. Maar dit heb ik allemaal goed met Plextor kunnen regelen.

Heb jij ook een Plextor PX-716A 16x (Dual-layer)?

Heeft niks met de kwaliteit te maken (is immers digitaal met crc) maar met de hoeveelheid lawaai die het spinnen van de drive maakt.

Overigens werkt de mijne ook zonder speedread gewoon prima, maar dit zou kunnen komen omdat ik anydvd ook gebruik.