MSI K8N Neo-FSR, nForce3 250Gb (Sound, LAN, SATA-RAID) Review

exabart 19 april 2005, 222 views

MSI K8N Neo-FSR, nForce3 250Gb (Sound, LAN, SATA-RAID)

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit. Snelheid.

Minpunten

• Compatibiliteit. Onduidelijkheid over werking Cool 'n Quiet. Beperkte upgrademogelijkheden ivm Socket 754.

Layout Score: 3
Ik heb dit MSI-bord gekocht vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding. Echter, ik heb een flinke kluif gehad aan stabiliteitsproblemen, die bleken te liggen aan mijn Sound Blaster Audigy 2.

Uiteindelijk bleek na veel zoekwerk op internet en uitproberen dat alleen de serie SB0240 uit de Audigy2 reeks(de originele Audigy 2) in combinatie met dit bord BSOD's gaf. Ik heb daarom een Audigy2 ZS Retail gekocht, en daarna nooit meer problemen gehad. Overigens ontkennen MSI en Creative het bestaan van dit probleem.

Verder werkt de Cool 'n Quiet functie van de AMD64 3400+ niet naar behoren. Oorspronkelijk werkte dit wel; na het upgraden van de BIOS niet meer.

Uiteindelijk werkt het allemaal lekker en vlotjes, maar het heeft nogal wat voeten in de aarde gehad om e.e.a. werkend te krijgen. Geen bord voor beginners om mee te gaan bouwen!

Heb jij ook een MSI K8N Neo-FSR, nForce3 250Gb (Sound, LAN, SATA-RAID)?