Specificaties 34" @ 2560x1080 (AH-IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG 34UC79G-B Zwart Review

ItzWilliam 8 februari 2017, laatste update op 6 september 2017, 1.439 views

LG 34UC79G-B Zwart (Product gekocht)

Goed beeldscherm, mooie specificaties voor deze prijs.

Pluspunten

• 144Hz is echt fijn
  • AMD FreeSync
  • Black Stabilizer
  • 1ms Motion Blur
  • Prijs/Kwaliteitsverhouding
  • Game Modus
  • USB 3.0 Quick Charge

Minpunten

• Geen G-Sync

Inleiding:Ik heb een tijdje geleden meegedaan aan een wedstrijd, met deze wedstrijd heb ik dit beeldscherm gewonnen. Ik ben er erg blij mee en het beeldscherm ziet er goed uit!

Features:

Dit beeldscherm heeft naar mijn mening mooie features, echt een game monitor maar ook een mooi beeldscherm voor multimedia toepassingen. Alleen jammer dat geen G Sync op zit. Verder top!
  • 144Hz Refresh Rate
  • Dynamic Action Sync
  • Response Time Control
  • Smart Energy saving
Menu:

Het instellen van de monitor is vrij simpel, met 1 knop onder aan het beeldscherm kan je heel het beeldscherm instellen. Het menu zit overzichtelijk in elkaar en erg veel mogelijkheden om alles naar wens in te stellen. Dit zijn de foto's van het menu:

Wat zit er in de doos?
  • HDMI Kabel
  • Handleiding
  • CD met drivers
Monteren:

Het is erg gemakkelijk om de monitor te monteren, je hoeft alleen maar de 2 stukken voor de standaard aan elkaar te draaien met 2 schroefjes en daarna moet je de monitor op de standaard vastklikken.

De aansluitingen:

Wat ik vind het erg netjes dat alle aansluitingen aan de achterkant zitten. De USB 3.0 heeft een Quick Charge functie, hiermee kun je je apparaten snel opladen.
  • 2x HDMI (2.0)
  • 1x DisplayPort (1.2)
  • 3,5 mm-jack
  • 2x USB-A 3.0
  • 1x USB-B 3.0

Het scherm:

Het is een mooi curved IPS scherm, met in de hoeken wel wat IPS glow maar ik heb hier geen last van. De kwaliteit van het scherm ziet er goed uit en je hebt geen last van de Full HD resolutie. Helderheid en kleuren zijn erg netjes, dit kun je ook nog eens aanpassen. Verder heeft dit beeldscherm ook Game Modus

https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1Ccd8p2CqttA0oK.jpeg IPS glow: https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1CcdtO37HwWU8lj.jpeg

Mooi beeldscherm met mooie features, vooral voor het gamen. Zelf heb ik er erg veel plezier van. Het verschil is wel duidelijk als je 144Hz aan hebt staan. Het menu zit goed en overzichtelijk in elkaar, je kan zelf alles naar eigen wensen instellen maar je hebt hier ook verschillende game modussen voor. Het beeldscherm heeft geen speakers maar dit is ook niet echt een probleem, de meeste gamers gebruiken een headset.

Heb jij ook een LG 34UC79G-B Zwart?

Een wat matige review, je had liever 4k maar je hebt er geen last van dat hij 2560x1080 is.
Daarnaast zie je het verschil niet in hz? Heb je het wel aangepast in windows? Vaak staat hij in windows namelijk gewoon op 60hz. Ik heb vorige week nog 144hz naast een normale op het bureau gehad en alleen al de soepelheid van de muis beweging op het beeld is echt een wereld van verschil.

Ik heb de review dan ook een 0 gegeven, aangezien hij weinig toevoegt voor de keuze voor dit scherm wel of niet.

Gefeliciteerd overigens met het winnen van het scherm, moet goed gevoeld hebben :)
Geen speakers? Dank voor de info, Pricewatch specs zijn duidelijk niet correct.

:*)
Deze monitor heeft wel degelijk speakers, al is het geluid dermate slecht dat je het eigenlijk niet zou moeten gebruiken. Voor een beetje YouTube en casual Spotify gebruik is het echter wel voldoende.
Deze monitor heeft geen speakers hoor.
Edit: klopt. Er zit alleen een audio throughput op.

[Reactie gewijzigd door Thipje op 30 maart 2017 13:42]

al zie je niet goed het verschil tussen 60 en 144Hz
Dan is er iets mis met je instellingen of met je ogen. ;)
Het lag aan de instellingen, ik heb het al gevonden :P
haha, goed dat je het gevonden hebt. Denk dat je het verschil nu wel heel duidelijk zult zien ;-)