Specificaties Laser printer (Zwart) met WiFi - Bekijk alle specificaties

Samsung M2026W Review

aardificial 11 november 2016, 313 views

Samsung M2026W

Deze printer voldoet aan mijn verwachtingen en ben ik erg tevreden over dit kleine apparaat!

Pluspunten

• Klein formaat (Let op: door afwezigheid scanner)
  • Print snel!
  • WiFi
  • NFC tag, leuk detail

Minpunten

• kwaliteit lager dan inktjet

Drivers en stabiliteit Score: 3
Afdruksnelheid Score: 5
Afdrukkwaliteit Score: 3

Onderbouwing van aankoop

Na helemaal zat te zijn van mijn Canon MP550 inktjet printer (vaak uitgedroogde inktpatronen door zeer onregelmatig gebruik) toch maar gekeken naar gewoon een simpele zwart-wit printer (zo vaak print ik toch niet in kleur), zonder scanner maar met WiFi.

Na wat rondgesnuffeld te hebben op internet las ik ergens dat een laser-inktcartridge niet of in ieder geval niet zo snel uitdroogt als die van een inktjet, de kwaliteit van laser is dan wel weer iets minder alleen maakt mij dat niet zoveel uit. Bovendien print ik foto's toch uit bij bijvoorbeeld de HEMA of Kruidvat. Deze Samsung printer kwam goed uit de bus bij volgens mij een test van de Constumentenbond of de concullega's van Tweakers, Hardware.info en daarom heb ik dan ook meteen maar één gekocht.

Over de printer zelf

Aansluiting en installatie via USB (op Mac OS X) verliep uiteraard prima, de WiFi-aansluiting werkte eerst niet helemaal naar behoren maar na nog een keer het installatieprogramma te hebben gedraaid werkt ook dit uitstekend!

Leuk detail vind ik dat de printer een NFC tag heeft, waardoor je direct (na downloaden Samsung printer App) kunt pinten vanaf je smartphone en/of tablet, super handig! Ook heb ik de printer toegevoegd als Google Printer, vanuit mijn Google Drive, Gmail en dergelijke kan ik dan ook direct het document printen.

Wel valt mij op dat het papier wat vervormd uit de printer komt, maar ik vermoed dat dit met de papierkwaliteit (goedkope zooi O-) ) heeft te maken en niet zozeer met de printer. Hoe het ook zij, de volgende keer neem ik 100 of 120 grams papier mee en dan hoop ik dat dit niet meer voorkomt.

Afgezien van bovenstaande voldoet deze printer aan mijn verwachtingen en ben ik erg tevreden over dit kleine apparaat!

Heb jij ook een Samsung M2026W?