Samsung Galaxy Gear Fit 2 Large (Grijs) Review

coob1989 11 november 2016, 108 views

Samsung Galaxy Gear Fit 2 Large (Grijs)

Licht gewicht, duidelijk leesbaar, blijft goed op zijn plek. Veel zelf aan te passen. Batterijduur voor mij voldoende en snel op te laden. Mooi design. Zeer goed als stand alone te gebruiken, icm S health app nog beter.

Pluspunten

• Mooi design
  • Prettig om te dragen
  • Stand alone

Minpunten

• Trappen tellen is niet accuraat
  • Extra app op telefoon

De gear fit 2 zit heerlijk om de pols, of je het scherm nu aan de binnenkant of buitenkant van de pols draagt. Sluiting is zeer eenvoudig en het apparaatje is zeer licht ivm andere smart watches.
Navigatie gaat zeer eenvoudig dmv het touchscreen.

Het krijgen van meldingen op de GF2 is zeer prettig, zo kan je eenvoudig een oproep bekijken en zal je deze niet missen als je de tril van je telefoon niet gevoeld hebt!

Functionaliteiten
De GPS is zeer accuraat en geeft goed weer waar je geweest bent. Hij is vooral geschikt voor hardlopen/wandelen. Andere sporten signaleert hij ook, maar daar zijn de functies wat meer beperkt.

Batterij duur
Ik draag hem de hele dag, moet hem om de 3 dagen opladen even opladen. Als je dit doet terwijl je onder de douche staat is ook de GF2 klaar om te gaan. Opladen gaan via bijgeleverde houder, welke de GF2 mooi vasthoud. Niks moeilijk klikken, gewoon erop leggen en hij laadt via USB.

Traplopen registreerde hij bij mij niet goed, of ik moet zonder dat ik het weet wel erg veel trappen lopen!

De hartslag monitor is bij mij accuraat.

Het bandje kan je ook wat hoger op de onderarm dragen (ongeveer halverwege) en blijft door het gebruikte materiaal tijdens het sporten goed zitten.

Beeldscherm
Het beeldscherm is mooi van formaat, goed afleesbaar bij berichten. En zelfs foto's kunnen weergegeven worden (mits ze niet te groot zijn)
De helderheid van het scherm is aan te passen en ook buiten in de zon tijdens het sporten goed afleesbaar.
Ik draag hem ook gedurende de nacht en dan kan het beeldscherm wel wat fel zijn als hij aanslaat (ookal staat de helderheid op zijn laagst)

Muziek
Je kan ook muziek op de GF2 zetten, deze functie gebruik ik echter niet tijdens het hardlopen, maar binnenshuis wel om muziek via m'n telefoon af te spelen. Skippen naar het volgende nummer is heerlijk eenvoudig en de telefoon kan gewoon blijven waar hij is, broekzak, andere kant van de ruimte.

Synchronisarie met de Samsung S health gaat automatisch.

Met de GF2 ben ik opweg van couch naar 5k! En daarbij is het een heerlijke motivator. Daarna gaan we door naar de 10k! Waarin hij verder een duidelijke motivator is merk je doordat hij bij 50 minuten inactiviteit hier een melding voor geeft. dan is het de tijd om even de benen te strekken.

Het allergrootste voordeel van deze activity tracker is dat hij een mooie samensmelting is tussen een tracker en een smart watch. Als stand alone kan je nogsteeds zeer genieten van de tracker en icm een smartphone is het genieten.

Natuurlijk heeft elk ding ook z'n nadeel. Maar voor deze moet ik erg hard zoeken. Dit zou denk ik de beperkte mogelijkheid zijn in het antwoorden van berichten en de "felle" helderheid in de nacht. Ik ben overtuigt en wil niet meer zonder.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Gear Fit 2 Large (Grijs)?