Specificaties GF GTX 1070 (1,556GHz), 8GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB Review

jetspiking 10 november 2016, laatste update op 11 november 2016, 1.073 views

Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB

Goede GPU, maar wel aan de dure kant.

Pluspunten

• Goede performance
  • Stil
  • Overclocken mogelijk (duh)
  • Goede verpakking
  • Goede drivers, veel mogelijkheden

Minpunten

• Geen led lampjes.

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik heb zelf gekozen voor de Gigabyte GeForce 1070 omdat ik een krachtigere grafische kaart wilde dan mijn GTX 960. Daarom deze GPU bij Alternate gehaald.
Verpakking
De 1070 komt in een mooie verpakking binnen, daarnaast zit de GPU ook lekker stevig verpakt, en zal niet zomaar beschadigen. De verpakking geeft ook vrij duidelijk aan om welke editie van de Gigabyte kaarten het gaat. De verpakking is niet te vergelijken met die van de G1 Gaming.

Benchmarks
Om een idee te geven wat de GTX 1070 aan kan, gebruik ik de gratis Valley benchmark. De benchmark zelf wordt gedraaid op de hoogste instellingen, met een resolutie van 1920 x 1080.

Geluid
De GPU kan wat geluid maken onder een zware load, maar in mijn ogen valt het allemaal zeer mee, en is ook zeker niet ergerlijk.

Uiteraard zijn er ook drivers om te zorgen dat de GPU minder geluid produceert, hier zo meer over.

De ventilatoren van de GTX 1070 springen pas aan over de 60 graden. Zo kun je geluidloos werken in de eco modus (wordt later besproken).
Drivers
De GPU werkt prima met GeForce experience, het optimaliseren van games gaat simpel, en bijna alle games (die ik heb) worden herkend.

In de link staat een opsomming met alle games die automatisch geoptimaliseerd kunnen worden, kan dit niet, dan zul je handmatig de instellingen moeten veranderen. :'(

Als je de OC Windforce al gekocht hebt, vergeet dan zeker niet de Gigabyte Xtreme Gaming Engine te downloaden. Hiermee kun je de temperatuur van je grafische kaart in de gaten houden, en de modus instellen waarop deze draait.

Modi van de GXGE:

Overclocking: Voor ng betere performance.
Gaming: De standaard modus
Eco: Voor energiebesparing, en geluidloos werken.

http://www.geforce.co.uk/geforce-experience/supported-games Lijst voor ondersteunde games.
Gaming
Op het gebied van spelen van games heb ik niets op aan te merken, Star Wars Battlefront (3) speelt op de allerhoogste instellingen meer dan prima. Hetzelfde geld voor Counter Strike Global Offensive, Rainbow Six Siege en Assassins Creed Unity.
Verschillen van de Gigabyte 1070 kaarten
Mocht je erg twijfelen tussen de G1 gaming en de Windforce, hier even alles voor je op een rijtje.

-Verwaarloosbaar verschil in performance.
-De Windforce OC is kleiner en past dus gemakkelijker in je PC.
-De Windforce OC heeft helaas geen led's.
-De Windforce OC heeft n ventilator minder.

Ik heb zelf nog geen oververhitting's problemen gehad, dus mocht je twijfelen, bepaal dan of je lampjes wilt, en of je kast groot genoeg is.

Heb je nog vragen voor mij? Laat gerust een reactie achter, verder bedankt voor het lezen!

Sorry voor wat kleine foto's, heb er mee zitten klooien. 8)7

Heb jij ook een Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB?

De hardeschijf "hangt" er in ieder geval mooi bij ;)
Haha, inderdaad. Anders had ik te weinig ruimte voor mijn grafische kaart. 8)7

(De kabels dan, die zaten erg in de weg)

Edit: aanvulling

[Reactie gewijzigd door jetspiking op 10 november 2016 21:43]

Over plaatjes en andere tweakers.net FAQ (even met Crtl f zoeken wat je wilt weten )
Even de maten erbij 'klooien' helpt ;)
bijvoorbeeld [img=285,364]https://ic.tweakimg.net/images/memberplaatjewaardiestaat.jpg[/img]
Een goede richtlijn is een breedte van niet meer dan 570 pixels, en een hoogte van max 430 pixels.
Keep up the good work !
Bedankt voor het doorgeven, ik ga het straks aanpassen.
Ik heb geprobeerd het aan te passen naar die grootte, maar dan worden de foto's wazig, terwijl ik ze maak in full hd resolutie? Kan ik dit op een manier verhelpen? Geprobeerd: 600 x 800, 500 x 500, 400 x 500, 500 x 400, 800 x 600. Allemaal wazig.

Als ik ze op mijn bureaublad in het groot open heb ik nergens last van, maar in Tweakers wel gek genoeg.
;)
Waarschijnlijk maak je een verwijzing naar een (hier op tweakers heet dat) GoT-code thumbnail, Ik zag dat jou plaatjes afkomstig zijn van ictweaking?
dit plaatje heeft ictweaking voor je kleiner gemaakt, (120x90)
als je daar een groter plaatje van maakt is tie uiteraard onscherp.
Als je deze onderstaande link naar het origineel gebruikt gaat vast het beter :)
Deze is 3264,1840 groot , kies hier bijv. voor de maat 500,282 =zelfde verhouding als het origineel, en dat past ie letterlijk en figuurlijk in de review...

Op tweakers heb je ook een fotoalbum waar je makkelijk kunt uploaden
Verwijs daar altijd naar een GoT-code en pas deze aan
Bijvoorbeeld je eerste plaatje, [img=3264,1840,,,"Tweakerproef GB1070"]https://tweakers.net/ext/f/WHMTIY63FDqhASWxhTfi/full.jpg[/img]
wordt dan (bijv. 500,282=zelfde verhouding als het origineel)
[img=500,282,,,"Tweakerproef GB1070"]https://tweakers.net/ext/f/WHMTIY63FDqhASWxhTfi/full.jpg[/img]

succes !

[Reactie gewijzigd door DeComponeur op 14 november 2016 15:11]

Afkomstig van ictweaking? Ik heb mijn foto's gewoon geupload naar deze site?

Bedankt voor de reactie, is nu allemaal een stuk duidelijker.
Yep, ik zie net dat het ictweakimg.net is, dat is waarschijnlijk een 'subwebsite' van tweakers.net ;) om alle upgeloade foto's te stallen. (tweak img)
Als je met je muis op een plaatje gaat staan zie je even het internet adres, anders rechtermuisknop / eigenschappen.
Ah oke, zal er sowieso volgende keer inderdaad op letten. Bedankt voor het doorgeven.
Hoi, nog even een vraagje, sorry voor het lastig vallen :)

Ik heb nu een nieuwe review geschreven die er een stuk netter uit ziet, met zelf gemaakte onderwerp plaatjesw op maat, zoals inleiding en dergelijke. Alleen hoe kan ik deze verbergen in de gallery lijst, het is niet de bedoeling dat mensen deze te zien krijgen.

productreview: Raspberry Pi Model B+ (512MB) review door jetspiking