Specificaties Wheel voor de PC, PlayStation 3, PlayStation 4 - Bekijk alle specificaties

Logitech G29 Driving Force Review

b1oodrage 9 november 2016, 650 views

Logitech G29 Driving Force

mooi stuur met een goede prijs kwaliteit verhouding mooie opvolger van de g27 software alleen minder compleet dan de g27 een van mijn beste kopen van 2016!

Pluspunten

• hoge kwaliteit
  • dubbele servo
  • geweldige force feedback
  • draaibare knop
  • meer knoppen binnen handbereik dan g27
  • goede afwerking
  • stevige klemming op het bureau

Minpunten

• software minder compleet dan eerder bij g27
  • lichte piep in 1 van de servo's

na 4 jaar met de logitech g27 gespeeld te hebben, werd het wel eens tijd voor een nieuw racestuur aangezien de ondersteuning van de g27 er niet is voor windows 8 en 10. na lang gezocht te hebben kwam ik op 2 keuzes uit, aangezien ik slechte ervaringen heb met trustmaster(waardoor dit merk afvalt) en een fanatec buiten mijn budget valt, kwam mijn keus uit op de logitech g29 en g920.
De keus van de g29 was voor mij logisch ook al gebruik ik het stuur alleen maar op de pc.
De g29 en de g920 vallen in dezelfde prijsklasse en hebben de zelfde dubbele servo, maar de g29 heeft een aantal extra knoppen waaronder een draaiknop wat ideaal te gebruiken is voor de rembalans in project cars. Een andere reden voor de keuze van de g29 is omdat ik persoonlijk eerder een ps4 erbij zou kopen dan een xbox one.

het stuur is in mijn ogen geweldig, door de dubbele servo's voelen de bewegingen realistischer dan bij de g27.
de rem was voor mij wel wennen, de rem was in het begin een stuk sterker dan ik van de g27 gewend was, na 2 dagen was ik hier al aan gewend en nu vind ik het zelfs fijner dan voorheen.

een nadeel in het stuur is echter dat er na een paar dagen een kleine piep in het stuur zit, voor mij niet vervelend want ik game altijd met een koptelefoon op maar het blijft een productiefout wat voor sommige als zeer vervelend beschouwd kan worden.
een ander probleem ligt niet aan het stuur maar meer aan een feature die bij de g27 in logitech gaming software 5.0 wel zat maar niet meer in de huidige versie van logitech gaming software voor de g29, namelijk de verstelling van de draaicirkel en force feedback, dit moet nu in-game gebeuren. Niet alle games ondersteunen dit waardoor de standaard instellingen niet altijd even fijn spelen.

overall is het een fijn stuur wat in mijn ogen wat echt waar voor je geld is. het plezier in race games is voor mij alleen maar beter geworden door dit product

Heb jij ook een Logitech G29 Driving Force?

Niet vervelend bedoeld, maar de G27 werkt gewoon onder Windows 8 en 10 hoor :)
Dat klopt, maar de oude lgs werkt niet als je de nieuwe ook op je pc hebt. Hierdoor is onder andere de draaihoek niet naukeurig aan te passen en kunnen sommige games niet overweg met de pedalen aangezien sommige games om gecombineerde pedalen vragen