Specificaties Draadloos Qwerty met scissor switch toetsen - Bekijk alle specificaties

Rapoo 8200P (Qwerty US) Zwart Review

beerolifant 9 november 2016, 300 views

Rapoo 8200P (Qwerty US) Zwart

Een luidruchtige spatiebalk, gecompenseerd door de stille toetsen, de multimedia keys, en de geweldige muis. Als u opzoek bent naar een goed toetsenbord voor thuis, werk en/of casual gebruik, dan is dit zeker een aanrader voor de prijs!

Pluspunten

• Dun
  • Toetsenbord + muis
  • DPI switch
  • Volledig toetsenbord (incl. numpad)
  • Relatief stil
  • Goedkoop

Minpunten

• Geen CAPS lampje
  • Volledig plastic
  • Luide spatiebalk (zie review)

Nadat ik een tijdje geleden mijn eerste PC heb aangeschaft, gebruikte ik voor een periode oudere toetsenborden, die ik simpelweg in de kast had liggen verstoffen. Deze waren echter van slechte kwaliteit en typten beroerd. Daarom opzoek gegaan naar een budget-vriendelijke optie voor een toetsenbord. Uiteindelijk werd dit 'm: De Rapoo 8200p.

Specificaties
Er valt over het algemeen niet heel veel te vertellen over de specificaties van een toetsenbord van deze prijs. Echter zijn er een paar punten die ik even wil herhalen, omdat deze positief zijn:
  • Toetsenbord EN muis
  • 5Ghz Band
  • Draadloos
  • Mors-bestendig
Volgens de fabrikant zelf:

Doos & inhoud
Dit toetsenbord wordt zoals de meeste toetsen geleverd in een simpele doos met bedrukking van het product. Het product zelf wordt beschermd door een kartonnen omhulsel en bubbeltjes plastic. Hier is verder niks op aan te merken.

Bovenstaande foto toont de doos + inhoud. Wat vind u in de doos?
  • Toetsenbord
  • Muis
  • Dongle (USB 2)
  • Twee batterijen
  • Korte producthandleiding
Bouwkwaliteit & design
Ik heb dit toetsenbord natuurlijk maar met één reden gekocht: Ik vond het er mooi uit zien. Dit is natuurlijk overdreven, maar het speelde een grote rol. Mijn verwachtingen werden waargemaakt: Het is een simpel, strak, minimalistisch toetsenbord, dat goed past bij een kabel-vrije set up.

Echter komen we hier ook bij twee van de door mij genoemde nadelen. Ten eerste, het toetsenbord is volledig van plastic. Dit is niet erg, maar als ik heel eerlijk ben geeft dit niet de meest ''premium'' look. Pluspunten zijn echter wel het goed afgestemde gebruik van mat- en glimmend plastic, wat het toetsenbord zeker ten goede komt.

Het tweede nadeel is het ontbreken van een CAPS lampje. Ja, het is slechts een frapant detail, ik merk het nooit, maar oudere mensen (zoals mijn ouders), hebben het NIET door als perongeluk caps lock aanstaat bij het invoeren van een wachtwoord. Dit vind ik echter geen rede om het toetsenbord niet te kopen.

Het meest positieve van deze set is echter nog de muis. Deze ziet er goed en strak uit, heeft een scrollwheel dat zowel horizontaal als verticaal kan scrollen, een DPI Switch, 2 knoppen aan de zijkant (bij o.a. gamen programmeerbaar), en als laatste: Een rubberen afwerking. De rubberen afwerking voelt honderd keer fijner dan plastic, en zorgt ervoor de de muis bijzonder lekker in de hand ligt. Ik kan dan ook geen nadelen bedenken bij de muis.

Gebruik
Ik gebruik dit toetsenbord nu ongeveer een week en ben er zeer tevreden mee. In dit kopje komt echter het derde en laatste minpunt naar voren: De luide spatiebalk. Dan denk je misschien: Wat een vreemd punt, maar laat mij dit uitleggen. Alle toetsen zijn stil omdat de switch dezelfde grote heeft als de toets zelf, waardoor je die bijna niet hoort. Echter zitten er slechts twee switches onder de lange spatiebalk. Als je de spatiebalk dus bij de uiterste hoeken aanslaat, zoals ik, dan kom deze in contact met het plastic, en hoor je een hard 'tik' geluid. Ik stoor me hier een klein beetje aan, maar vind het niet genoeg rede om het toetsenbord terug te brengen.

Het gebruik is echter niet alleen negatief, zoals blijkt uit de 4 sterren. Ik gebruik zelf regelmatig photoshop, en dit toetsenbord werkt er dan ook erg fijn mee. Tevens is het zo dat dit toetsenbord tijden het gamen stil is. Ik kan zelf niet goed tegen het geluid van mechanische toetsenborden, waardoor dit een erg groot pluspunt voor mij is.

Ook heeft het toetsenbord een aantal multimedia toetsen. Een paar zijn erg handig, een paar niet. Deze kan je dan ook met een simpel programma zoals SharpKeys naar eigen voorkeur instellen.

Al met al vind ik het een erg fijn toetsenbord. Het ziet er mooi uit omdat er geen draden of andere poespas over mijn bureau lopen, en tevens is het toetsenbord erg dun/plat. Het nadeel is alleen wel dat er sprake is van een luidruchtige spatiebalk, maar dit wordt gecompenseerd door de stille toetsen, multimedia keys, en de geweldige muis. Als u opzoek bent naar een goed toetsenbord voor thuis en casual gebruik, dan is dit zeker een aanrader voor de prijs!

Overige informatie
  • Ik heb dit toetsenbord besteld bij MediaMarkt. Hier is de ervaring en service goed.
  • Deze review is voornamelijk gebaseerd op prijs-kwaliteit verhouding, en toetsenborden van een hoger bedrag zullen ongetwijfeld anders danwelniet beter presteren.
  • Ik verontschuldig mij voor eventueel gemaakte typ- of spellingsfouten.

Heb jij ook een Rapoo 8200P (Qwerty US) Zwart?