Specificaties Bedraad Qwerty met Kailh Red switches - Bekijk alle specificaties

Gigabyte Force K85 Review

Rens1967 8 november 2016, 115 views

Gigabyte Force K85

Mijn eerste mechanische toetsenbord, ter vervanging van een Terra/Logitech K120.

Pluspunten

• Simpel design
  • Basisfuncties van verlichting in te stellen zonder extra programma
  • Zwaar

Minpunten

• Numlock en capslock alleen wit licht

Ik zocht een toetsenbord met verlichting, zodat ik ook zonder bureaulamp aan alles kan zien, en ben me voor het eerst echt gaan verdiepen in toetsenborden (17 jaar lang was ieder ramplankje wel ok...). Al zoekende kom je vanzelf uit bij gamers toetsenborden.

Nadat ik me ingelezen had, ontwikkelde ik vanzelf wat eisen: kleur aanpasbaar, geen overbodige franje, bedraad en niet idioot duur. Na wat twijfelen of de Kailh Red switches wel goed zouden zijn voor mijn gebruik (minecraft, world of tanks en het gebruikelijke tikwerk), toch maar de knoop doorgehakt, en voor deze gegaan.

De bouwkwaliteit is degelijk. Ik hou wel van de simpele uitstraling, en dat de toetsen echt bovenop zitten. 8 kleuren, verschillende modi, geluid harder/zachter, browser starten, allemaal mogelijk zonder extra drivers. Een polssteun is niet aanwezig, maar voor mij persoonlijk geen gemis.

Typen? Wel even wennen als je alleen membraanborden gewend bent, maar de toetsen zijn niet te zwaar, voelen solide aan. Ze klikken wel wat meer als je ze helemaal indrukt, maar dat went, ik vind het in ieder geval niet storend.

Voor een uitgebreide fotosessie verwijs ik naar de mooie reviews van melek-taus en JesseMacaw. Hier heb ik veel nuttige informatie kunnen vinden. _/-\o_

Wat mij betreft een aanrader. :)

Heb jij ook een Gigabyte Force K85?