Asus GeForce FX5200X 128MB (AGP, DVI), V9520-X/TD/128 Review

dudge 21 oktober 2005, 713 views

Asus GeForce FX5200X 128MB (AGP, DVI), V9520-X/TD/128

Pluspunten

• goedkoop
  • RELATIEF snel

Minpunten

• bakt weinig in moderne games (kan operation flashpoint niet eens maximaal spelen)

Drivers en compatibiliteit Score: 4
de v9520 magic van asus met 128 mb geheugen kreeg ik in mijn bezit bij het aanschaffen van een nieuwe (prefab) pc. een asus een asus T2-p standard, gekocht bij de MyCom.

in eerste instantie waren er met de hele pc problemen, het beeld viel soms gewoon weg en de oorzaak is nooit achterhaald, we brachten de pc terug naar de winkel en daar hebben ze hem uitgetest en het werkte toen, en sinds dien ook altijd gewerkt.

in het begin kon ik met de kaart doom3 op zn allerlaagst niet eens normaal spelen, nu,speel ik met de nieuwste drivers:
-doom3 1024X768 en verder bijna alles op low
-BF2 kan ik spelen op 800X600 en sommige dingen medium rest op low
-close combat first to fight is goed te spelen op 1024X768 en alles op medium
-splinter cell 1024X768 en alles op low
-EE2 1024x768X32 en alles op medium tot 200 poppetjes en meer dan 150 poppetjes in beeld dan alles op low anders vertrraagd hij te erg.

een game kaart is het zeker niet, en ik ben nu ook op zoek naar een 6600 agp 256 mb, oid, maar voor een 2 jaar oude budget kaart kan hij verbazend goed meekomen.

in 3dmark03 haalde ik 952 punten met de standaard 250/330

daarna geOCt met asus smartdocter en met 265/352 1048 punten weten te halen.

Heb jij ook een Asus GeForce FX5200X 128MB (AGP, DVI), V9520-X/TD/128?

Hoeveel doet hij bij jou met UT2K4?
En wat zijn de framerates bij die settings en games?
Ben overgestapt van mijn Ti4200 naar een 5200 low profile voor mijn barebone. De Ti4200 trok de 5200 vaak eruit, enige voordeel was dan ook dat ie passief gekoeld was en DX9 aankon. Grappig dat ik mijn Ti4200 destijds voor 175 kocht en mijn 5200 nu voor 45. Voor mijn gamepc heb ik toch liever mijn 6600GT :P
Tja meer moet je niet verwachten van een Budget kaart...
Tip: Door DX8 te forceren zullen games beter draaien... in DX9 is de FX serie van nvidia gewoon... mag ik het zeggen.. ZWAK!

Zelfs nvidia heeft liever dat het FX debacle vergeten wordt