Specificaties Actie, Shooter-game voor de Xbox One - Bekijk alle specificaties

Battlefield 1, Xbox One Review

365gamer 8 november 2016, laatste update op 8 november 2016, 260 views

Battlefield 1, Xbox One

Ongekend oorlogje voeren WW-1 style voorzien van een subtiel geschiedenislesje!

Pluspunten

• Grafisch top
  • Meeslepende sfeer
  • Heerlijke multiplayer
  • Ouderwets Battlefield

Minpunten

• Nog weinig multiplayer maps
  • Premium erg duur
  • Kleine bugs en glitches

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 3
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4

Prachtige game op z'n 2016's voorzien van prachtige visuals en geluid!

Ik speel de game nu sinds de release op de XBOX one en kan zeggen dat ik er niet achter vandaag ben te slaan!
Tot op de dag van de release speelde ik fanatiek BF4 wat ook nog steeds een erg goede game is voor deze tijd.

BF1 overtrof dan ook mijn verwachtingen op diverse fronten.

Wat wel een feit is, is dat er ruimte is voor verbetering op multiplayer gebied.
Denk aan meer maps, overzichtelijke interface m.b.t. customizen en het fixen van bugs. Ik zal dit hierna toelichten:
Meer maps
Wat betreft meer maps loop je gelijk weer tegen het grootste probleem van deze tijd. Namelijk dat je tegenwoordig nooit meer een complete game koopt!
Tegenwoordig om de volledige game te kunnen ervaren betaal je jouw game gemiddeld 2 keer. Voor battlefield betekend het dat je premium moet gaan aanschaffen. Begrijp me niet verkeerd voor een goede game ben ik bereid om bij te dragen voor ontwikkeling, echter nog een keer 50 euro neerleggen gaat echt te ver als je het objectief bekijkt. Nogmaals dit is niet specifiek gericht voor BF1 maar echt een probleem op het moment wat betreft andere games met DLC's, Deluxe editions etc.
Overzichtelijke interface
Voor nieuwe gamers of gamers die battlefield nog niet kennen zou het de game sieren als het iets gebruiksvriendelijker zou zijn in sommige menu's. Ik als BF ervaringsdeskundige weet me er wel door te wurmen echter voor nieuwe gamers kan dit anders worden ervaren waardoor ze niet de volledige 100% kunnen genieten van de game. Klein persoonlijk voorbeeldje is dat ik een zwager heb die pas is begonnen met gamen. Door mij heeft hij een XBOX en BF1 aangeschaft. Voor hem waren de menu's en het customizen echt wiskunde en wilde hij eigenlijk na de singeplayer al afhaken. Na een kort avondje samen te hebben gezeten is ie nu fanatiek aan het oorlogvoeren. Ik kan me echter voorstellen dat er mensen afhaken.
Fixen van bugs
HIer kan ik niet over klagen want elke game heeft last van bugs en zal met patches opgelost worden. Neem me te herinneren dat dag na de release al een patch vrij kwam. BF kennende komt dit echt goed op zeer korte termijn.

Top game die elke euro waard is!
In 2016 nog volop genieten van de 'Frostbite' engine.
Hier en daar wat kinderziektes die geen enkele invloed hebben op de ervaring van BF.

Heb jij ook een Battlefield 1, Xbox One?

Meer advertenties