Huawei P9 Lite (3GB) Zwart Review

klen_ghost 6 november 2016, 672 views

Huawei P9 Lite (3GB) Zwart

prima toestel, met enige bijbetaling deze verkregen vanuit verzekering ivm niet te reparen s5 mini

Pluspunten

• snel
  • goede accuduur
  • goed instelbaar

Minpunten

• accu niet verwijderbaar
  • sim+sd kaart met (bijgeleverde sleutel) alleen te verwijderen

sinds vrijdag ochtend 4-november 2016 deze telefoon uit kunnen zoeken met enige bijbetaling. andere telefoon galaxy s5mini was helaas niet te repareren (scherm bleef erg donker).
kon met een bijbetaling van 24 euro deze meenemen (was het eigenlijk niet eens met de bijbetaling maar helaas ontkwam ik er niet aan, wilde geen galaxy a3 ivm de glazen afwerking!.
terug over de p9 lite
ben erg te spreken tot dusver over deze telefoon.
wat mij met name goed doet is de accuduur. heb hem om 4 november savonds pas aan de lader gelegd, deze was om 19.29uur volledig opgeladen en tot nu toe nog altijd 12% / (ongeveer 5 uur) restrerend (hier moet ik bij vermelden dat ik wel Wifi aan heb staan daar die automatisch schakelt), bluetooth en gps staan voor 90% van de tijd altijd uit bij mij. (de grote accu was ook de reden om voor deze te gaan, samen met de "plastic" achterkant!
wel de eerste dag al Nova Launcher geinstalleerd en als default gezet.( ikkon echt niet met de stock launcher overweg).
De camera heeft erg leuke opties voor foto's (iso waarde, sluitertijd, ev(exposure value), zijn via pro-foto allemaal aanpasbaar , ook zitten er nog diverse andere mogelijkheden op zoals auto smile picture, schoonheids foto, hdr, eten fotografie, nachtopnames, panorama de optie voor watermerk erin te zetten tijdens de foto.
video's heeft ook een optie voor slo-motion capture ( erg leuk om mee te spelen) (en diverse andere opties)!
toestel is vrij vlot en heeft gemiddeld genomen nog 1 tot 1,5 GB ram vrij als er diverse apps open staan.
bouwkwaliteit had beter gekund maar kan niet zeggen dat andere telefoons als dex vorige (galaxy 5 mini en xperia z + z1) daar veel beter in waren. elke telefoon heeft daarin zijn tekort komingen.
in de doos van de telefoon vind men : de telefoon, een lader en losse usb kabel, headset en sleutel voor de sim/micro sd tray eruit te halen.
ook zitten er de gebruikshandleiding en warranty card bij.
de beschermfolie aan de achterzijde is helaas vol geprint met text en uitleg (anders had deze ook blijven zitten), de folie aan de voorzijde zit er zo netjes en strak op geplakt dat ik ervoor gekozen heb deze te laten zitten om het scherm zo lang mogelijk kras vrij te houden.

de telefoon heeft een vingerafdruk scanner en NFC chip (de vingerafdruk gebruik ik niet, dat vind ik zelf niet goed werken, de NFC chip alleen gebruikt om de data van mijn " nood" toestel over te zetten.
verder heeft de p9Lite 4G netwerk (was ook wel een eis, ondanks ik niet gek veel stream maar toch wel snel wil kunnen browsen.

ik zou de telefoon zeker aanraden als iemand mij erom zou vragen. (wel met de vermelding Nova launcher erbij, daar je erg aan de U.i. zult moeten wennen anders, en de nova is ook gewoon wat sneller gevoelsmatig!.

conclusie, prima toestel voor het budget waar hij in geplaatst is (+-250euro op mijn aanschaf tijd)

Heb jij ook een Huawei P9 Lite (3GB) Zwart?