Corsair Gaming K70 LUX RGB (Qwerty US, Cherry Red) Review

Artilux 4 november 2016, 747 views

Corsair Gaming K70 LUX RGB (Qwerty US, Cherry Red)

Fijne mechanical keyboard voor gamen en gewoon typen.

Pluspunten

• Mooie opbouw met mediatoetsen
  • Verschillende RGB patronen
  • slik design

Minpunten

• Spatiebalk met grip
  • Korte polssteun

Als je tegenwoordig een mechanisch toetsenbord wilt met een setje mediatoetsen en een hele kermis aan lampjes in je ramplank, blijven er weinig keuzes over.
Zeker als je ook nog een polssteun wilt hebben.

Corsair heeft het toetsenbord een prachtige brushed aluminium look gegeven, waar ik persoonlijk blij van wordt. Alle keys hebben een groot duidelijk font waar de cijfers en letters op staan, nu kijk ik daar persoonlijk niet zo vaak naar, maar toch vond ik het een gave bonus.

De spatiebalk daarintegen is wellicht wat minder. Deze heeft een soort antislip structuur wat een beetje gek aan de vingers voelt. Persoonlijk ben ik er wel aan gewend, maar ik snap dat dit wellicht een minpunt is, je kunt 'm natuurlijk altijd vervangen voor een gladde spatiebalk.

Typen gaat enorm smooth en is een pretje met de cherry red switches, althans, als je daar van houdt ;)

De volume rolknop werkt perfect in combinatie met de goed geplaatste media knoppen welke prima aanvoelen, al zijn dit geen mechanische toetsen. Een knop om de kermis even op pauze te zetten is enorm fijn en je kunt met 1 druk op de knop de windows toets blokkeren. Iets wat ik een vereiste vind voor een gaming setup.

De software die bij het toetsenbord hoort werkt trouwens ook vlekkeloos samen met de muizen van corsair en zijn te pairen. Alle foefjes met de lampjes staan in een overzichtelijk schema, al laat de software soms wat te wensen over. Zo moet je eigenlijk elke keer cancellen of opslaan wil je ergens anders kunnen klikken.

De prijs is up there, maar ik denk dat het toetsenbord z'n prijs best waard is. Wil je geen kermis maar alleen rode lampen kun je z'n goedkopere broer aanschaffen ;)

Standaard is de lichtconfiguratie geheel rood met witte pijlen en wasd. Bij mij scrolled er continue een regenboog langs, zo verlicht ik mijn duistere kamer met wat meer dan de bloedspetters van mijn vijanden op het scherm ;)

Heb jij ook een Corsair Gaming K70 LUX RGB (Qwerty US, Cherry Red)?

Ik vind het nog steeds een fijn toetsenbord. De polssteun had ietsje langer gemogen maar ik ben er al aan gewend.
Leuke review!
Ik vroeg me af wat je tot nu toe van het toetsenbord vindt (nu je hem al een klein tijdje hebt). Ik ben namelijk ook van plan hem te halen (Cherry Brown versie).