Skullcandy Ink'd 2.0 Wireless (Blauw) Review

Awesomehobo 3 november 2016, laatste update op 3 november 2016, 971 views

Skullcandy Ink'd 2.0 Wireless (Blauw)

Goed draadloos geluid voor een zacht prijsje. Mooie lage tonen, en fijn draagcomfort.

Pluspunten

• Geluid
  • Draagcomfort

Minpunten

• Opbergen van de oortjes, zie toelichting in review

Onlangs gekocht bij de Mediamarkt, vanwege een defecte 3.5mm jack ingang op mijn telefoon, de Skullcandy Ink'd Wireless!

Omdat ik zeer te spreken ben over mijn aankoop, en dit product blijkbaar vrij nieuw is (Stond tevens nog niet in de pricewatch, dus meteen gevraagd deze toe te voegen), schrijf ik er met alle plezier een review over!Laten we bij het begin beginnen.

De doos

Omdat ik niet verwacht had een review te schrijven van dit product, ben ik niet bepaald voorzichtig geweest bij het openen van de doos.
Ik heb dan ook even mijn prullenbak moeten door spitten om nog even wat foto's te kunnen maken van de doos :)

Op de voorkant van de doos vinden we een afbeelding van het product, met tevens een (heel) kort lijstje met specificaties. Zo kan je zien wat je mag verwachten qua accuduur, zo'n 8 uur bij 75% volume, en zie je dat het om een lichtgewicht product gaat. Naar mijn mening hadden ze het exachte gewicht er wel bij mogen zetten, dit is namelijk 24 gram, en is zeker niet zwaar!

Op de achterkant van de doos vinden we eigenlijk niet zo veel, namelijk de uitgebeelde functies van de knoppen, en een kort lijstje van de inhoud, in verschillende talen.
Wat ik er jammer vindt, is dat er verder geen specificaties te vinden zijn op de doos.

Inhoud

In de doos vinden we een plastic houdertje met daarin de oordopjes, een zakje met extra siliconen oordopjes, en een zakje met USB - Micro USB kabel en papierwerk.
(Extra siliconen oordopjes niet afgebeeld op afbeelding)

Wat betreft het papierwerk is er een kort lijstje met specificaties, enkele instructies, en een pagina over de garantie.
De aangegeven specificaties zijn:
- 10mm drivers
- THD < 3% @1khz
- Voltage regulation: 3.7v
- Bluetooth 4.1
- Weight: 24 Grams
- Battery: 8hrs @ 75% vol.

De USB kabel is voor het opladen van de oordopjes wanneer deze leeg zijn.
Hiervoor zit er een opening (met een rubberen flapje ervoor) aan de linkerkant van de nekband, wanneer je deze om hebt.
(Staat op onderstaande afbeelding rechts afgebeeld, bij de volumeknoppen)

Functionaliteit

Op het geluid na, vindt ik gebruiksgemak een belangrijk aspect bij oortjes/koptelefoons, zeker als het om draadloze varianten gaat.

Het was voor mij dan ook even wennen dat ik niet meer 2x op pause/play moest drukken om een volgend liedje af te spelen, zoals bij mijn JBL oordopjes, en draadloze koptelefoon.

De oordopjes hebben 3 knoppen: Volume omhoog, aan/uit/play/pause en volume omlaag. Buiten de bovengenoemde functies, hebben deze knoppen nog andere functies, namelijk:
5 seconden aan/uit indrukken: bluetooth pairing
3 seconden volume omhoog indrukken: volgend nummer
3 seconden volume omlaag indrukken: vorig nummer
dubbelklikken pause/play: Google voice search (Google Now) openen. (Bij Android)

Tevens zit er ook een ingebouwde microfoon in, en kan er dus ook mee gebeld worden. Hierbij functioneerd de pause/play als opnemen en ophangen.

Geluid

Over het geluid ben ik zeer te spreken.
Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat je voor circa 50,-, zulk goed geluid zou krijgen uit draadloze(!) oordopjes.

Het geluid is naar mijn mening beter dan dat van mijn bedraade JBL Syncrhos e10 oordopjes, die ik een jaar lang gebruikt heb, en het geluid is tevens best on-par met mijn, tevens ook draadloze, JBL e50 BT koptelefoon.

Verder is het geluid gewoon goed.
Wat kan je er verder nog van zeggen?
De bass is prima, en muziek met veel bass zoals o.a. drum & bass klinkt er prima op, iets wat je maar af moet wachten.
Verder zijn de hoge tonen gewoon goed zuiver.

Draagcomfort

Met mijn vorige oordopjes had ik af en toe dat deze uit mijn oren vielen, waarschijnlijk doordat de kabel toch naar beneden loopt, vaak richting je broekzak.
Met lopen, fietsen o.i.d. beweegt de kabel dan toch, en kan deze dus steeds een beetje naar beneden zakken, met het uitvallen van de oordopjes als resultaat.

Met deze oordopjes heb ik dat totaal niet.
Ik heb de oordopjes gebruikt tijdens het fietsen, het lopen, en voor het testen heb ik zelfs even een stukje hardgelopen, iets wat ik normaal nooit doe. (Waar Tweakers al niet goed voor is..)
In alle gevallen bleven de oortjes heerlijk comfortabel zitten.

De enige overweging die je moet maken bij het dragen van de oordopjes, is of je wel of niet de functieknoppen wilt gaan gebruiken.

Voor het makkelijk bereiken van de knoppen, moet de nekband namelijk over je shirt of dergelijke hangen, zodat je makkelijk bij de knoppen kan komen.
Het is dan de vraag of je het erg vindt om met zo'n band om je nek rond te lopen, of dat je deze liever onder je kleding verbergt, zoals in onderstaande foto's te zien is.

Samenvatting en conclusie

De Skullcandy Ink'd wireless zijn naar mijn mening prima oordopjes voor vrijwel iedereen, als je het niet erg vindt om met een band om je nek te lopen.

Voor sporters is dit wellicht een ideaal product, omdat de oordopjes niet zomaar uit je oren vallen, en je tijdens het sporten toch niet veel om je outfit zal geven.

Zelf interesseert een outfit mij ook niet, en draag ik de nekband gewoon over mijn kleding wegens het gemak van de functieknoppen.

Het enige wat ik als negatief punt heb kunnen vinden aan dit product, is het opbergen er van.
Normaal gesproken stop je je oortjes in je broekzak als je deze niet gebruikt, of leg je deze ergens op je bureau.
Echter vanwege de nekband, die verder wel flexibel is, maar niet opgerold kan worden, is het totale pakketje wat groter dan dat van 'normale' oordopjes.

Zo heb ik zelf wat haakjes opgehangen, om daar de oordopjes aan op te hangen, als ik deze niet gebruik.

Ik hoop dat deze review nuttig is voor degene die het leest.
Vragen e.d. kunnen altijd gesteld worden in de comments, ik zal proberen zo spoedig mogelijk te antwoorden :)

Heb jij ook een Skullcandy Ink'd 2.0 Wireless (Blauw)?

Dank je wel voor deze leuke review! Leuk om van een relatief simpel product ook wat te kunnen lezen met praktische punten. Hoe gaat het met de batterijduur?
Batterijduur is prima, ik gebruik hem vrij vaak (Voor 30 minuten per keer oid, op de fiets), en merk dat ik hem ondertussen al een aantal weken niet heb opgeladen.. Dus hij loopt ook niet zomaar leeg :)
Thanx voor de review! Ik zit te denken deze dopjes te kopen, met name voor hardlopen. Wat ik me afvraag: als je hardloopt, heb je dan last van de voorkant van de Flex-kabel: dat deze steeds op-en-neer danst op je sleutelbeen zegmaar?
Ja, ze gaan wel op en neer bij het rennen/hardlopen inderdaad, dat is wel jammer. Ze blijven verder wel redelijk "op hun plaats"
Ok, thanks! Is dan toch wat vervelend miscchien bij langere stukken hardlopen ben ik bang... Alhoewel ik de uiteinden misschien ook in mijn kraag kan stoppen, dan treedt dit probleem al veel minder op gok ik. Ik denk er nog even over na :)

[Reactie gewijzigd door anonimoes op 8 april 2017 20:38]