Samsung Galaxy Gear Fit 2 Large (Grijs) Review

freyadkNewbie 3 november 2016, 62 views

Samsung Galaxy Gear Fit 2 Large (Grijs)

leuke meerwaarde voor sportievelingen of mensen op dieet

Pluspunten

• mooi design
  • meten slaappatroon
  • s health-app
  • lezen sms/facebook/twitter...

Minpunten

• levensduur batterij
  • sluiting bandje
  • geen alarm bij te hoge hartslag
  • trappen onnauwkeurig

Sinds enkele weken gebruik ik deze Samsung Gear. Met vallen en opstaan begin ik ermee te 'kunnen' werken. Het syncen met m'n gsm ging wonderwel vlotjes... De meldingen van Facebook, twitter en smsen komen vlotjes binnen... ik vind het wel een meerwaarde om mooi bij te houden hoeveel km je zo op een dag stapt en bij het sporten uw hartslag te kunnen controleren. Wat me direct ook bij een nadeel brengt... een alarmpje als je je maximale hartslag bereikt had wel gemogen... Bij het lopen geeft het horloge om de zoveel tijd aan hoeveel minuten je al aan het lopen bent. Je kan op voorhand je sport zelf instellen of het registreert zelf de activiteit die je aan het doen bent... Hoewel ik vorige week in m'n auto zat te rijden toen m'n pols plots trilde en aangaf dat ik al 15min flink aan het fietsen was... :)
Zo gaat ie goed. :)
Als je uw eigen work-out instelt zoals bijvoorbeeld lopen, fietsen, yoga of crunches meet het automatisch uw hartslag, maar bij de laatste keuze van 'overige sport' daar meet het toestel helaas geen hartslag. Dit terwijl je uiteraard soms heel erg hard ademhaalt van de inspanning :)
Ook de trappen rekent de Samsung Gear niet altijd even vlot. een bergop telt hij als een trap (wat ook wel als een serieuze trap aanvoelt :) )
het is ook zeer fijn elke nacht uw slaapefficiŽntie te zien.
hoeveel tijd je vast slaapt, hoeveel tijd je onrustig slaapt en hoeveel kaloriŽn je ermee verbruikt.
Je kan het maar weten terwijl je het draagt :)
vraag me wel af als het bandje moest versleten zijn of kapot zijn of je er een nieuw bandje kan aanzetten of je ineens een nieuw toestel zou moeten kopen... Vind de maten vd bandjes ook maar niets. Heb de L genomen om zeker te zijn en daar zit het in het voorlaatste gaatje, de S zou te smal geweest zijn. Dus een M zou zeker ook geen al te grote luxe zijn. Alle polsen zijn nu ťťnmaal niet gelijk...
Ben ook m'n gear al 2x bijna kwijt geweest door dat druksysteem dat het was losgekomen... Ik verkies het good old-fashioned 'tjoepke-in-het-gaatje-en-dan-door-het-lusje-systeem'.
De lay-out van je toestel kan je uit 9 verschillende keuze's kiezen en in verschillende kleuren
Je kan ook ook zelf enkele widgets toevoegen zoals water drinken, koffie drinken
De levensduur van de batterij is wel beperkt, zeker als hij de hele dag in verbinding staat met je gsm en bluetooth. Dan gaat het zelf geen 24u mee. Vind ik wel wat sneu.
Maar de waarschuwing als je te lang blijft stilzitten (zoals ik dagelijks wel voorheb met m'n zittend beroep) vind ik wel super.
Het syncen met de app S Health ging ook vlot en je kan met die app ook echt alles bijhouden. Uw eten ingeven, dus mensen die een strikt dieet volgen kunnen hier perfect alles mooi bijhouden en zo hun dieet mooi opvolgen. (als ze het waarheidsgetrouw invullen tenminste :) )

Heb jij ook een Samsung Galaxy Gear Fit 2 Large (Grijs)?